אפליה חמורה ביישוב החרדי טלזסטון

ילדים ספרדים או בנים להורים עובדים - ללא מקום לימודים

למעלה מ-40 תלמידים ותלמידות, ממשפחות ספרדיות או משפחות להורים עובדים - תושבי טלזסטון, נותרו ללא מקום לימודים. ח"כ מרגי מסתער ומאיים: "מחזה אלעד ועמנואל עובר לטלזסטון" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסתער. ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי, מי שאחראי מטעם ש"ס לטפל באפליה במוסדות החינוך, מאיים לפתוח את שנת הלימודים עם ישיבת הוועדה במועצה המקומית טלזסטון וזאת בשל טענות רבות על אפליית הבנות של בני התורה העובדים ביישוב.

בחודש האחרון טיפל מרגי בלא מעט תלונות של הורים חרדים עובדים והורים ספרדים, הטוענים כי הם מופלים לרעה במוסדות החינוך ביישוב וזה בשל היותם עובדים או ספרדים, וזה למרות שהם שומרים על אורח חרדי לכל דבר.

גורם בישוב הסביר את המצב העגום ביישוב. לדבריו, "לפני מספר שנים הגיעו לישוב משפחות אברכים, לישוב התחתון, והם אט אט התחילו להשתלט ולקבוע כללים משלהם. כללים שלא הכירו כאן. הם מנסים לשנות את פניו של היישוב, השנה זה הגיע למוסדות החינוך. כל משפחה שההורה עובד - הילדים והילדות שלו סובלים, פשוט בושה".

במקביל, עד השנה, התלמידים שמוסדות החינוך לא הסכימו לקבלם נדדו ללמוד בישוב אחר. כאשר המועצה המקומית ממנת להם את ההסעות. השנה הודיעה המועצה, כפי שדווח ב"כיכר השבת", כי היא מפסיקה לממן את ההסעות. בתגובה, ההורים החליטו להעביר את התלמידים למוסדות בישוב.

אלא שמספר ימים לאחר מכן הם זכו לתשובה שלילית כאשר גם ועדת הערר של החינוך העצמאי דחתה את הערעורים שהם הגישו.

המצב העגום הוביל לכך ששבוע לפני פתיחת שנת הלימודים יש למעלה מארבעים תלמידים ותלמידות ללא מוסד לימודים בשנה הבאה.

ח"כ יעקב מרגי החליט להתערב והחל לפעול למען שיבוץ התלמידים, ונענה במסר שלא יתערב כי לא ישמעו לו.

בתגובה מאיים מרגי לצאת למלחמה נגד הנהלת המוסדות בעיר. מלשכתו נמסר כי "אל תתפלאו אם ישיבת ועדת החינוך בליווי מסיבת עיתונאים תתקיים ב1 בספטמבר, יום חמישי, במועצה המקומית טלזסטון, בעקבות הדרת 40 תלמידים ותלמידות ממוסדות החינוך העצמאי".

לדברי דוברו של מרגי: "מי שעוקב אחרי התנהלותו של ח"כ מרגי והטמפרטורות שהוא נמצא בהם מבין שהשנה מחזה אלעד ועמנואל עובר לטלזסטון".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר ח"כ מרגי כי "זה דבר חמור מאוד, חמור מאוד שראש המועצה שולח 40 ילדים וילדות בתחבורה ציבורית ללמוד בעיר אחרת בזמן שיש מוסדות חינוך בעיר שיכולים לתת מענה. החטא היחיד שלהם זה שההורים שלהם עובדים, חרדים שרוצים ללמוד בחינוך הצעמאי לא יכולים ללמוד בגלל שהם עובדים לפרנסתם ומתפרנסים למחייתם".

"ההורים עירבו אותי רק בימים האחרונים, הם ניסו לפתור את הבעיות באופן ישיר", אומר מרגי, "אם הם יתעקשו לקבל את הפתרון במסגתר היישוב שלהם - הם יקבלו את זה, אם הם יתעקשו הם יכולים לקבל את הפתרון כבר השנה".

מרגי מוסיף ואומר כי "משרד החינך צריך לעשות את העבודה שלוף להביא לשימוע את מנהל המוסד ולאלץ אותו לקבל את כל התלמידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר