גזענות - בפנים

בעל מסעדה גירש לקוחות: "כל המוסלמים - טרוריסטים"

צרפת סוערת סביב סרטון שרץ ברשת, בו נצפה בעל מסעדה בפריז מגרש לקוחות מוסלמיות שעטו כיסוי לראשן - תוך שהוא מטיח בהן משפטים גזעניים. בהמשך הוא התנצל (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התקרית (צילום: מתוך ynet תמונת אילוסטרציה: Eugenio Marongiu / Shutterstock)

זה מה שהיה לבעל מסעדה בפריז לומר, כשנימק מדוע השליך החוצה שתי נשים מוסלמיות שעטו כיסוי ראש: "טרוריסטים הם מוסלמים וכל המוסלמים הם טרוריסטים". מהדיווח ברשת החדשות הבריטית BBC עולה, כי שתי הנשים התיישבו סביב שולחן במסעדת Le Cenacle והוגשו להן כוסות מים, אך לאחר מכן הגיע בעלי המקום ואמר להן: "איני רוצה לראות אותכן".

הבעלים של המסעדה, שממוקמת בפרבר הפריזאי טרמבלה-און-פראנס, נשמע אומר לשתי הנשים, בסרטון וידאו שעלה לרשת: "גזענים כמוני לא הורגים אנשים טובים. גזענים כמוני", והוסיף "טרוריסטים הם מוסלמים וכל המוסלמים הם טרוריסטים. תנתחי את המילים שלי, את תראי שהן צודקות".

שתי הנשים המוסלמיות שמרו על קור רוח על אף דבריו הקשים של בעל המסעדה, וטענו בפניו שהקהילה המוסלמית בצרפת, המונה יותר מחמישה מיליון בני אדם, אינה קשורה למתקפות הטרור שאירעו בה אך שבעל המסעדה לא השתכנע מהדברים. "אני חי במדינה חילונית וזו דעתי", ענה להן.

"נראה שלא הבנתן. עכשיו תצאו החוצה!", המשיך וצעק לעבר שתי הנשים, שאכן מיהרו לעזוב את המקום. האירוע כולו תועד על ידי אחד הסועדים במסעדה ועלה כאמור לרשת ומעורר סערה בצרפת, הסוערת לאחרונה בכל הקשור לקהילה המוסלמית הגדולה במדינה והרגלי הלבוש שלה.

בעל המסעדה התנצל למחרת התקרית על התנהגותו, בפני קבוצה של מפגינים שהתאספה מחוץ למסעדה. הוא טען שאיבד שליטה, משום שאיבד חבר שנהרג בפיגוע במועדון 'בטקלאן' במתקפת הטרור של דאעש לפני כתשעה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר