ההברחה מבלגיה

הוארך מעצרם של החרדים מפרשיית הסמים

ביהמ"ש האריך בשישה ימים את מעצרו של החשוד שבמזוודתו נמצאו הסמים ובשלושה ימים את מעצרו של החשוד השני. החשודה השלישית שנעצרה שוחררה למעצר בית (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (דוברות המשטרה)

בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם של החשודים החרדים בהברחת סמים לארץ, יעקב קליין ושלום רוקח.

כזכור אחד מהם, יעקב קליין, נתפס כשברשותו 7.5 קילוגרם של קוקאין בתוך מזוודה. בלשי ימ"ר נגב עצרו מאוחר יותר את החשוד השני בביתו שבבני ברק, בחשד שאף הוא מעורב בהברחת הסמים. ברשותו של רוקח שנעצר בביתו לא נמצאו סמים, אך במשטרה חושדים כי יש קשר ביניהם. במשטרה חוקרים ניסיון הברחה של כמאה קילוגרם של סמים, וחושדים כי החשודים שנעצרו הם חלק מהתארגנות גדולה עוד יותר.

המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בבאר שבע להאריך את מעצרם ב-11 ימים נוספים, אך השופט נעתר חלקית לבקשת עורכי הדין והאריך את מעצרם בשלושה עד שישה ימים.

עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את החשוד, משה קליין סיפר לחדשות 2 שדיווחו על הפרשה, כי מיוצגו נתפס בנתב"ג עם המזוודה לפני כשבועיים - ונעצר במקום. הפרשה נחקרת על ידי היחידה המרכזית של מרחב דרום (ימ"ר) במשטרה - כך לדברי הפרקליט.

"הוא טוען שאחרים נתנו לו את המזוודה – הוא העביר אותה מבלגיה לישראל ולא ידע מה יש בתוכה", הוסיף הפרקליט. בדיון שנערך בעניינו של קליין בתחילת השבוע אמר נציג המשטרה, החוקר ליאור שחם, כי קליין "חשוד בעבירות של ייבוא סם מחוץ לארץ, החזקת סם שלא לצריכה עצמית וקשירת קשר לפשע".

במהלך הדיון היום נאמר כי קליין נחקר פעם אחת בלבד במשך כארבע שעות בסמוך למעצרו, ומאז הוא שוהה במעצר ללא חקירה. לטענת המשטרה עילות המעצר הן איסוף ראיות.

השופט יעקב דנינו החליט להאריך את מעצרו של קליין ואמר כי "אחר עיון במארג הראיות המצרפי המונח בתיק שלפניי, עולה כי שמו של המשיב נשזר כחוט השני בגרסאות הרבות שנגבו בפרשה הנדונה, וניכר כי הוא מהווה חולייה משמעותית ובולטת במסגרת הפרשה החמורה המונחת בפניי".

"מדובר בעבירות חמורות אשר יש בהן לגרום סיכון רב לציבור", אמר השופט בנימוקים להארכת המעצר ואמר כי לאחר שקלול מסוכנותו קיבל חלקית את בקשת עוה"ד והאריך את מעצרו בששה ימים עד ליום ראשון הבא בצהרים.

באשר לשלום רוקח, לטענת המשטרה הוא פעל בשותפות מלאה עם קליין, זאת כאמור למרות שבמזוודתו ובביתו לא נמצאו סמים. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרו מחשש למסוכנות. השופט האריך את מעצרו עד ליום חמישי הקרוב.

היום התפרסם כי בנוסף לשני העצורים בלשי ימ"ר נגב עצרו גם צעירה, בת 25 מביתר עילית, בחשד שהייתה מעורבת יחד עם קליין בייבוא סמים לישראל בעבר. למשטרה נודע כי השניים הכירו, כך לדבריה, בפייסבוק וטסו בחודש יוני יחד לאמסטרדם. לאור כך, חושדים במשטרה כי גם אז הבריחו השניים סמים – וזאת למרות שהסמים לא נתפסו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של הצעירה, אולם השופט יעקב דנינו מבית משפט השלום בבאר שבע קיבל את טענות עורכות הדין טליה גרידיש ורויטל סבג שקד, וקבע כי לא קיים חשד סביר לגביה וחומר החקירה שהוצג לעיונו קשור בכלל לייבוא הסמים ב-21 באוגוסט, אז נעצר קליין עם הסמים בשדה התעופה.

"אין כל בדל של ראיה בתיק כי קיימת זיקה כלשהי בין החומר שאפשר כי היה ברשות המעורב האחר בחודש יוני 2016 ואשר חשוד כסם, לבין זה אשר לפי החשד הוכנס לארץ בחודש אוגוסט". לאור קביעה זו, השופט הורה על שחרורה למעצר בית עד ליום רביעי.

לטענת המשטרה, החוקרים מחפשים לפחות שני חשודים נוספים שלטענתם קשורים לייבוא הסמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר