רשימות תמורת תקציב

סאטמר מציגה: רוצים כסף "טהור"? כך תפעלו

בפלג מהר"י בחסידות סאטמר נערכים לפתיחת שנת הלימודים ויחלקו מיליונים למוסדות חרדים שלא מקבלים תמיכה ממדינת ישראל. ויש קריטריון חדש: העברת הרשימות של התלמידים לידי החסידות בכדי למנוע מימון כפול (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מהר"י מסאטמר (צילום: באדיבות המצלם)

רוצים להנות מ"השקל הטהור"? תמסרו שמות של תלמידי המוסד: בחסידות סאטמר נערכים לפתיחת שנת הלימודים, ולקראת יום ההילולא של בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זי"ע, יחלק מפעל "שקל הטהור" של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר חלוקה למוסדות "על טהרת הקודש", שמתנתקים מקצבאות הממשלה והמדינה.

בעקבות פרשת המוסד שקיבל כספים ממשרד החינוך ועורר סערה בקרב הקיצונים, הודיעו בפלג מהר"י כי הפעילו נוהל חדש: המוסדות שמקבלים כספים מחלוקת "שקל הטהור" ימסרו את שמות ילדי המוסדות לידי הוועד. בנוסף, תצהיר מיוחד עם שמות התלמידים יועבר למשרד החינוך בכדי לוודא שהילדים לא נמצאו ברשימות המשרד לקבלת כספים דרך צינורות אחרים.

בסאטמר מסרו כי "האדמו"ר הקים את המפעל במסירות נפש לפני כשלש שנים, וכל נגידי סאטמר יודעים שזה משאת נפשו של האדמו"ר. מי שרוצה לזכות ביקר וגדולה בעיני האדמו"ר תורם בשביל המפעל הקדוש הזה, ולא היה אפילו ספק אצל האדמו"ר לקצץ מחלוקת שקל הטהור אף אגורה".

בחסידות מציינים עוד כי האדמו"ר "הוסיף עוד מיליון דולר לחזק את המוסדות על טהרת הקודש לאור ניסיוניות הפגיעה בחומת חינוך הטהור"

בתוך כך, בחסידות טוענים כי השנה הצטרפו לרשימה מוסדות חינוך חדשים "על טהרת הקודש" שהוקמו ע"י תלמידי הגר"ש אוירבך, ויקבלו תמיכה לראשונה מהקרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר