"רגע מתוק"

"בריסל איירליינס" החזירה את החלווה מהשומרון

חברת התעופה הבלגית חזרה בה מהחלטתה, שפורסמה ב-ynet, להסיר מהתפריט חטיף שמיוצר באזור התעשייה ברקן. ברקע: לחץ ישראלי והודעות של נוסעים ישראלים ויהודים מהעולם שיבטלו את נסיעתם בחברה. משרד החוץ: "מדובר ברגע מתוק כמו חלווה, שבו הצדק והיושר גברו על קולות של שנאה וחרם"

איתמר אייכנר, Ynet | כיכר השבת |
מטוס החברה (צילום: יח"צ)

בעקבות לחץ מדיני ישראלי ואיומים בחרם מצד אזרחים ישראלים - חברת התעופה הבלגית "בריסל איירליינס" חזרה בה היום (ב') מהחלטתה להסיר ממטוסי החברה חטיף חלווה של חברת "אחוה" המיוצר באזור התעשייה ברקן שבשומרון – בעקבות דרישה של תנועת הסולידריות הפלסטינית שטענה כי החלווה מיוצרת בשטח כבוש בגדה המערבית.

במכתב ששיגרה החברה לשגרירת ישראל בבלגיה סימונה פרנקל נכתב: "זה ברור שאחוה נותרת אחד מספקנו האמינים וללא כל אבחנה שנוגעת למקור המוצר ולפיכך נמשיך לקבל את מוצרי אחוה על טיסותנו, במיוחד לאור תפקידה החיוני בקהילה".

החלווה שהוחזרה לתפריט

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון בירך על החלטתה של החברה הבלגית, ואמר כי "עקב פעילות מהירה של משרד החוץ, בהנחיית המנכ"ל דורי גולד, סמנכ"ל ההסברה נעם כץ ואגף ההסברה ושגרירויות ישראל בבריסל ובברלין, החזירה חברת התעופה את מוצרי 'אחווה' לטיסותיה". לדבריו, "מדובר ברגע מתוק כמו חלווה, שבו הצדק והיושר גברו על קולות של שנאה וחרם".

החברה הסירה לפני חודש ממטוסיה את חטיף החלווה של חברת "אחוה". מדובר בחטיף חלווה בטעם וניל ובמשקל 100 גרם, שהוסר מתפריט הקינוחים במטוסי החברה לאחר שגורמים פלסטיניים התלוננו כי הוא מיוצר בהתנחלות. לפי פרסומים של ארגון הסולידריות הפלסטיני, נוסע שהמריא מנתב"ג לבריסל זיהה את המוצר שאותו הכיר מישראל, ודיווח על כך לארגון הפלסטיני. מכאן עברה הפנייה לחברת התעופה הבלגית, וזו הורתה להסיר את החטיף מהמטוסים בטענה שהוא מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית.

"חברות רבות לא מודעות לתנאי הייצור של המוצרים שהם רוכשים מישראל", נכתב בהודעת הארגון הפלסטיני. "משרד החוץ הבלגי צריך להתערב ולפקח שלא סוחרים עם חברות הפועלות בהתנחלויות".

מבריסל איירליינס נמסר לפני שבוע כי "החברה מציעה לנוסעים בטיסות שלה ארוחה צמחונית, הכוללת קינוח. בקו תל אביב-בריסל, חברת הקייטרינג המקומית הגישה בטעות קינוח בשם 'חלבה וניל', אשר לא תאם את אשר הזמנו ממנה".

לאחר הפרסום ב-ynet על החרם, קראו ישראלים ויהודים ברחבי העולם להחרים את חברת התעופה. "נכנעתם לגזענות ואפליה", כתב אחד מלקוחות החברה, דניאל כץ, שהצהיר שיבטל את כרטיסי הטיסה שרכש.

הדף של חברת התעופה הבלגית ברשתות החברתיות סער, וגולשים קראו להחרים את חברת התעופה עד שתתנצל, וטענו כי ההחלטה נעשתה משיקולים גזעניים.

"התכוונתי לטוס לסן פרנסיסקו עם 'בריסל איירליינס' בעוד כמה שבועות, עד ששמעתי שהם הורידו מוצר ישראלי בגלל כמה לקוחות שהחליטו להתלונן על זה", כתב דניאל כץ מהולנד. "כניעה לגזענות ולאפלייה זה משהו שלא צריך להתקיים במאה ה-21. לא משנה כמה כסף יותר זה יעלה לי, אני הולך לבטל הכרטיסים שלי ולקנות חדשים. לא אטוס בחברה גזענית ומפלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר