המאבק בחילולי שבת קודש

מסמך: משרד החקלאות מחייב יהודים חילונים לחלל שבת

יהודים חילונים מאולצים לחלל שבת במסגרת עבודתם ביחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, כך לפי מסמך שנחשף הערב בחדשות ערוץ 2. שר החקלאות: לא הייתי מודע, אבדוק את הנושא (אקטואליה)

שר החקלאות אורי אריאל (צילום: Marc Israel Sellem)

המאבק בחילולי השבת: שר החקלאות אורי אריאל הביע בימים האחרונים את תמיכתו בשמירת הסטטוס קוו ובמניעת חילולי השבת שביצעה חברת רכבת ישראל, אולם מסמך שנחשף הערב (שני) בערוץ 2 מעלה כי יחידת הפיקוח על הצומח והחי (יחידת הפיצו"ח) במשרד החקלאות שנמצאת באחריותו של השר אריאל, דווקא מאלצת את עובדיה היהודים לעבוד מעת לעת בשבת קודש.

על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, כל עובדי אגף יחידת הפיצו"ח נדרשים לחתום על תצהיר לפיו העובד "מקיים מצוות, שומר כשרות בביתו ומחוצה לו ואינו נוסע בשבת ומועדי ישראל", זאת על מנת לקבל פטור משיבוץ בעבודת היחידה בשבתות וחגים.

העובדים נדרשים לחתום על התצהיר המשפטי מדי שנה, ואחרת ישובצו בעבודות האכיפה המתבצעות בין היתר בשבתות וחגים. כך נוצר מצב שיהודים חילונים שאולי לא שומרים את כל תרי"ג מצוות ולא חותמים על התצהיר, מחוייבים לחלל שבת.

צילום: מתוך חשבון הטוויטר של עמית סגל

השר אורי אריאל מסר בתגובה לערוץ כי הוא לא היה מודע לנוהל ובעקבות הדיווח הוא יפנה למנכ"ל משרדו על מנת לבחון את הדברים.

כזכור, בימים האחרונים התעוררה סערה בעקבות העבודות שביצעה רכבת ישראל בכביש איילון במהלך השבת, זאת על מנת להוסיף טרמינל לתחנת הרכבת תל אביב השלום. השר אריאל עצמו כתב בטוויטר כי "השבת היא ערך יהודי והקפדה של גופים ממלכתיים שלא לחללה נקבעה כבר בסטטוס קוו. פגיעה של גוף ממשלתי בשבת זה דבר חמור ועלול להוביל למשבר פוליטי".

מוקדם יותר היום נחשף מסמך פנימי שכתב מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, בו נטען כי בניגוד לטענות המשטרה על כך שביצוע העבודות ביום חול עלולה לסכן חיי אדם, עלות העבודות ביום חול היו מיקרות את העבודות בכעשרה מיליון שקלים.

לטענת אנשי הרכבת לו היו נמנעים מעבודות בשבת היה צורך להפסיק את תנועת הרכבות בכל יום מהשעה 22:00 בלילה עד 06:00 בבוקר. המשמעות היא פגיעה ב-10,000 נוסעים בכל לילה. במקרים שבהם יידרש יותר זמן, זה יבוא על חשבון ביטול קווי נוסעים בשעות היום.

במהלך הלילה מובילה הרכבת 60% מכלל רכבות המטענים, בגלל זמינות המסילות. מנכ"ל הרכבת צפריר הביע חשש לגורלה של חטיבת המטענים כולה של הרכבת, ולמאות עובדיה. שוב כסף. בנוסף, יבוטלו רכבות רבות סמוך לכניסת השבת ואחרי צאתה.

אם הרכבת לא תוכל לבצע את העבודות כמתוכנן, כותב צפריר, יידחה פרויקט החשמול לרבות הקו המהיר לירושלים בשנתיים שלמות, או לחלופין תידרש סגירת תנועת הרכבות בתל אביב ודרומה לה במשך ארבעה חודשים רצופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר