נתניהו מעלים את כץ

קרב הקרדיטים: מי הוביל את רכבת העמק?

שר התחבורה כץ חגג אתמול שלב נוסף בהקמתה של רכבת העמק אך מי שטרח לקחת קרדיט על העניין היה דווקא ראש הממשלה שהצהיר כי מדובר בחזון שלו עוד מימיו כחייל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

שר התחבורה ישראל כץ חגג אתמול (שני) את נסיעת המבחן בקו רכבת העמק בין בית שאן לחיפה — שאמור להיפתח לציבור הרחב במהלך השבועות הקרובים.

הקו נשען על תוואי שהיה פעיל עוד בימי השלטון העותמני והפסיק לפעול עוד לפני קום המדינה, והעבודות החלו ב־2011. הקו יפתח לנוסעים כבר בשבועות הקרובים, ולתושבי בית שאן הובטחו נסיעות חינם. אורך המסילה הוא כ־60 ק"מ, ועלות הקמתה נאמדת בכ־4 מיליארד שקל. "אמרתי גם לאלה שהתנגדו לפרויקט שאזמין אתכם כאשר היא תפתח רשמית וזה יהיה העונש שלכם — שתיהנו מהנסיעה ותראו שצדקנו", אמר כץ.

אך מסתבר שמלחמת הקרדיטים לא פוסחת גם על הגדולים ביותר כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתיחות בין רה"מ נתניהו לבין שר התחבורה ישראל כץ שלאחרונה הסתבך מול נתניהו בהחלטות מזכירות הליכוד יצרה קרב קרדיטים מגוחך ומביך גם על נושא רכבת העמק

באופן מפתיע, העלה אתמול רה"מ נתניהו פוסט לדף הפייסבוק שלו על רכבת העמק — במה שמתפרש כמו ניסיון "לגנוב" את הקרדיט משר התחבורה כץ. "עוד בהיותי חייל צעיר כשניווטתי בעמק יזרעאל על תוואי הרכבת הטורקית הישנה, חלמתי על היום שבו נחדש את התוואי עם רכבת חדשה משלנו", כתב נתניהו והוסיף כי ״לפני שמונה שנים הובלתי החלטה להקצות 27 מיליארד שקל לחידוש הכבישים, הרכבות והמחלפים וביניהם חידוש רכבת העמק".

אלא שבאופן משעשע ההחלטה על חידוש רכבת העמק התקבלה רק לפני 6 שנים ולא 8 כפי שציין נתניהו שהתעלם לחלוטין מחלקו של שר התחבורה שלו בנושא.

השר כץ לעומת זאת סירב להיכנס למלחמה עם נתניהו ומסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שותף מלא לחזון ולביצוע של פרויקט רכבת העמק, כחלק מתוכנית נתיבי ישראל. בקרוב עם תחילת פעילות הרכבת יתקיים טקס אליו יוזמנו ראש הממשלה וכל שרי הממשלה כדי לחנוך פרויקט לאומי חשוב זה".

יצוין, כי חיבור רכבת העמק עצמה למערכת של רכבת ישראל תעשה תוך חילול שבת כיוון שלטענת אנשי רכבת ישראל אין דרך לעשות זאת מבלי להשבית את מערכת הרכבות כולה למשך כמה שעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר