פניה אישית

ישיבע בוחרים: סקרנות - כן, חילול ה' - לא

ברשתות החברתיות הופצה תמונה של בחורי ישיבות מביטים בסקרנות על חזרות לטקס בר מצווה בכותל הרפורמי-קונסרבטיבי | ישראל כהן בפנייה אישית לישיבע בוחרים: "זו העגלה הריקה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התמונה שהופצה (צילום: סנדרה קוכמן, התנועה המסורתית)

התנועה המסורתית והמנכ"ל יזהר הס, מראשי היהדות הרפורמית בישראל, פרסמו ביממה האחרונה ברשתות החברתיות תמונה של משפחה רפורמית שעורכת חזרות לטקס בר המצווה ברחבת הכותל הרפורמי-קונסרבטיבי שליד הכותל המערבי, או בשמה הנוכחי "עזרת ישראל".

בתמונה נראים בני המשפחה כשספר תורה מונח פתוח על הבימה, ולצידם בחורי ישיבה הצופים בהם בסקרנות, ללא מחאה או הפרעה לטקס.

"ב'עזרת ישראל' אתמול", כתב הס. "יש תקווה, כי השיח מתחיל כשהעיניים פקוחות".

בהמשך לכך אומר הס ל"כיכר השבת" כי מדובר ב"משפחה שעורכת חזרה לבר המצווה. ומנגד חבורת חרדים, סקרנים, צופים. לא הייתה טיפת אלימות ולא כל הפרעה. סתם תמונה יפה ואנושית".

גם בדף הפייסבוק של התנועה המסורתית מתייחסים הגולשים בחיוב לתמונה ובין יתר התגובות נכתב: "היו מזמינים אותם להשלים את המניין?", בתגובה שואל אחד הגולשים בהתרסה: "חרדים הם יהודים?", ואחר מגיב לו: "כן אצלינו מקבלים את כולם". בהמשך מסבירים בתנועה המסורתית כי החרדים נכנסו רק להתבונן ולא הפריעו.

וכאן אולי המקום לשאול: האם זה מתאים? האם אין זה חילול השם? קבוצת תלמידי ישיבות מביטים בסקרנות ועניין על רפורמים המחללים את קדושת הכותל המערבי.

נכון. אנחנו לא מצפים למחאה אלימה ורועשת אך אולי, מצופה מבחורי ישיבות לעצור ולחשוב שניה, מה לנו ולטקסים המבזים שלהם? מה לנו להביט ולהתבונן בעגלה הריקה המנסה להתחזות ולהוות חיקוי עלוב לעגלה המלאה שלנו.

במקום שננקוט את הדרך הנכונה ונצא למחאות שקטות כאשר גדולי ישראל מורים לנו ונתעלם מאותם יהודים מתבוללים בשאר הזמן, אתם בוחרים להיגרר למגרש שלהם ולהעניק להם שירות ציבורי חשוב, לעתים באמצעות מחאה קנאית ואלימה, בשילוב צעקות ונאצות ולעיתים אף קללות וגידופים הגורמים אף הם לחילול השם או כפי התמונה שפורסמה, בסקרנות שקטה עד כדי שבעיניהם של אותם שונאי דת נתפס הדבר כאהדה סמויה וכשינוי מגמה.

את האמת, אי אפשר לנו להכריע איזו דרך של התמודדות יותר בעייתית וייתכן שההסתכלות וההכרה יוצרים אף הם חילול השם לא פחות מאותם גידופים ואלימות.

בחורי ישיבות, הסקרנות הטבעית היא דבר מבורך, היא מסייעת לכך לעמול בתורה הקדושה, אבל היזהרו במעשיכם ובהתנהגותכם. אל תעשו לנו בושות. אל תבזו את היהדות החרדית העומדת גאה וזקופה ותלכו להתבונן בחציבת בורות נשברים שאין בהם מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר