מינהל קרית יובל: "לא נפעל לפי השקפות ועדות הרבנים"

המינהל הקהילתי בשכונת קרית יובל בירושלים לא מפסיק לייצר כותרות, והפעם: פעילויות "תמימות" לילדים בשבת והפעלת פאב באופן עקיף דרך אגודה שיתופית. נציגי החרדים זועמים (חדשות בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גרפיטי אנטי-חרדי בקרית יובל (צילום: Abir Sultan/Flash90)

נדמה היה שמאבקי השבת בשכונת קרית יובל בירושלים נרגעו מעט לאחרונה: במינהל הקהילתי 'יובלים' בשכונת קרית יובל בירושלים הפסיקו להקרין סרטים בשבתות, ונציגי הסיעות החרדיות בעירייה לא התנגדו פומבית לפשרה הזמנית, באמצעותה התאפשר למינהל לקיים במבנה 'בית טיילור' בשכונה סדנאות שונות, ביניהן יצירת בובות לילדים ומוזיקה בתנועה.

אלא שמתחת לפני השטח כמה מבכירי הנציגים החרדים מתכוננים למאבק חדש, ודורשים להפסיק מיידית את הפעילויות הללו. "גם הן פוגעות בקדושת השבת. הלך מישהו ועשה עסקה שאנחנו לא מסכימים לה", אומר אחד מהם. "הפסיקו את הסרטים, אבל במקום זה התחילו 'חילולי שבת לייט'. מבחינה ציבורית הם פחות מסעירים ובעייתיים, אבל נעשה שם דבר חמור ביותר ואנחנו חייבים למנוע זאת", טוען אחר המספר כי הם אף ממתינים להוראת 'וועדת הרבנים למען השבת' בענין.

הם במיוחד זועמים, על רקע פתיחת מועדון שפועל גם בליל שבת. לדבריהם, הפאב הקהילתי הזה, המנוהל כאגודה שיתופית בשיתוף המינהל הקהילתי, מצליח כך לעקוף את המערכת העירונית הרשמית.

בינתיים, נציגי החרדים מנסים לשכנע את ראש העירייה ניר ברקת ואת משה ליאון, חבר המועצה המחזיק בתיק מנהלים קהילתיים, להורות על הפסקת כל פעילות המינהל הקהילתי בשבת.

תגובת מינהל קהילתי יובלים ל-mynet המביא את הידיעה: "אנחנו לא חשים צורך להתנצל על פעילות כזו או אחרת לטובת תושבי השכונה המינהל מארגן פעילות לתושבי המרחב על פי הצורך הקיים, כדי לשפר את איכות חיי התושבים ואיכות התרבות והפנאי, ולא על פי השקפת העולם של ועד רבנים כזה או אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר