נתניהו דפק על השולחן

החרדים דרשו את פיטורי המנכ"ל וגילו שהוא עוזב

במהלך פגישת ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו, 'דרישת' הנציגים לפטר את מנכ"ל הרכבת שחיללה שבת, ירדה מהשולחן - עליו דפק נתניהו, אך סוכם שתוקם וועדה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ודרעי (תמונת ארכיון: יעקב כהן)

לפני זמן קצר הסתיימה 'פגישת המחאה' של ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות חילולי השבת האחרונה שקיימה רכבת ישראל.

כזכור, לאחר שפרץ המיני-משבר הקואליציוני בין ש"ס ויהדות התורה לליכוד, הובעה דרישת הנציגים החרדים לפטר את שר התחבורה ישראל כ"ץ, בטענה כי הונה אותם במודע. בהמשך, יצא הכחשה לא רשמית לנכונותה של דרישה זו.

בפגישה היום (שלישי), בה נטלו חלק שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים, דרשו ראשי המפלגות לפטר את מנכ"ל הרכבת בועז צפריר, אך נסוגו לאחר זמן מה לכשהוברר להם כי הוא גם כך מסיים בעוד זמן לא רב את תפקידו. בדבריהם הם הביעו את מורת רוחם מהתנהלות שר התחבורה שנעשתה שלא בתום לב בתקופה האחרונה, תוך שימוש בהגדרה "פיקוח נפש" שלא כדין, והכל במקביל להוצאת הודעות לתקשורת וצילומים שונים במהלך השבת.

במהלך המפגש, כך נודע ל"כיכר השבת", דפק ראש הממשלה נתניהו כמה פעמים על השולחן ואמר: "אני לא אתן לחלל שבת". הוא הוסיף, כי "שמירת השבת חשובה לי מאד. זהו יום המנוחה הלאומי ואני לא מוכן שיאמרו עליי שאני פוגע בשבת".

עיקר הפגישה נסובה אודות הקמת ועדה שתקבע כללים ברורים לגבי התנהלות הרשויות הממלכתיות במדינת ישראל, בכל הקשור לפעילותן - בין זו השוטפת ובין החריגה - בשבת קודש, כך שלא יצוצו כל פעם מחדש פרשיות ומשברים שכאלו. חברי הוועדה יהיו: מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הכלכלה, נציגי ראשי המפלגות החרדיות, נציג שר החינוך ונציג הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר