פייסבוק תאפשר בקרוב לדווח על מצב בטוח

הפיצ'ר של פייסבוק שהופעל עד עתה באופן יזום על ידי החברה באזורי אסון כדי לאפשר למשתמשים להודיע כי הם בריאים ושלמים יופעל בקרוב לכלל המשתמשים (דיגיטל)

בני סלומון | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

פיצ'ר מעניין במיוחד שהציגה פייסבוק בשנים האחרונות הוא ‘בדיקת הבטיחות’ או ה-Safety Check. השירות מאפשר לאנשים, שנכחו באסון טבע דוגמת רעידות אדמה וסופות או בהתקפות טרור, לדווח במהירות ובפשטות לכל הקרובים להם שהם בריאים ושלמים.

אולם לצד שביעות הרצון מהפיצ’ר ספגה הרשת החברתית גם לא מעט ביקורות על אופן ההפעלה שלו שנשלט על ידי החברה לחלוטין ולא מאפשר אישור כזה רק כאשר החברה מחליטה לפתוח אותו לשימוש. טענות נשמעו על ידי משתשמים מדוע בפיגועים בפריז הפעילה החברה את הבדיקה, ולעומת זאת בסדרת הפיגועים שהתרחשה מאוחר יותר בבירות, לא אפשרה החברה למשתמשיה בלבנון להפעיל את הבדיקה.

בדיקת בטיחות

במפגש ‘שאלות ותשובות’ שערך השבוע ברומא מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד פייסבוק, הוא הכריז כי הרשת עומדת עתה בפני שינוי מהותי בהפעלת הפיצ’ר. בתשובה לשאלה האם החברה תאפשר למשתמשים להפעיל לבד את הבדיקה, ענה צוקרברג: “כן, אנחנו עובדים על זה כבר”. צוקרברג הוסיף: “כשהתחלנו עם ‘בדיקת הבטיחות’ לפני כשנתיים, היא הייתה מיועדת רק לאסונות טבע. לצערנו, היינו צריכים להרחיב את הבדיקה גם להתקפות טרור, מכיוון שאלו התרבו בשנים האחרונות. השלב הבא הוא שהקהילות יוכלו להפעיל את הבדיקה בעצמן, ברגע שמתרחש אסון”.

למרות הודעתו של צוקרברג, עדיין לא ברור מתי בדיוק וכיצד תאפשר פייסבוק למשתמשים להפעיל בעצמם את הבדיקה ומה יהיו הקריטריונים המדויקים שלה (לא, כוס קפה קרה זה לא אסון מצריך אישור). בין החלופות האפשריות היא שהחברה תאפשר למשרדים המקומיים שלה להפעיל את הפיצ’ר בזמן אסון או פיגוע או מסה קריטית של משתמשים שבזמן נתון מבקשים להפעיל את הבדיקה. הפיצ’ר, שהוכרז כאמור לראשונה ב-2014, הופעל לראשונה בזמן רעידת האדמה בנפאל ב-2015.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר