ראיון מיוחד

הלהקה שאתם חייבים להכיר - זושא • צפו

להקת זושא מארה"ב כבר מזמן לא סתם להקה אלא תופעה של ממש הרבה מעבר למוזיקה בלבד ומזכירה את הרבי המרקד, ר' שלמה קרליבך • ראיון מיוחד לכיכר השבת (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(נתנאל לייפר)

בשנתיים האחרונות ממלאים שלושת חברי הילדות מארה"ב אולמות ברחבי העולם והם נחשבים לאחד הדברים החמים ביותר במוזיקה היהודית. לפני כמה חודשים יצא אלבומם השני "כוונה" שזכה לשבחים רבים וכבר הם מצהירים כי הם בעיצומה של העבודה על האלבום השלישי.

אין עוד הרבה להקות או זמרים במוזיקה היהודית שממלאים אולמות כמו זושא, בינתים מדובר בעיקר בבחורי ישיבה אמריקאים שנחשפו ללהקה המהפנטת אך גם ישראלים רבים החלו לשמוע עליה ולהתחבר לתופעה הייחודית.

לא מדובר בעוד להקה רגילה אלא בסוג של תופעה, חברי הלהקה יוצרים כל העת ובכל מופע שתפגשו בהם תשמעו שירים רבים חדשים. אחרי המופע האחרון שלהם שאלתי אותם מדוע יותר ממחצית השירים היו שירים חדשים, הם הביטו בי מופתעים ואמרו, "נכון אתה צודק, אנחנו כל הזמן זזים ומתקדמים", והזכירו לי את האחד והיחיד בתחום זה, ר' שלמה קרליבך.

לאחר המופע בו הציגה הלהקה שירים חדשים ומסקרנים במיוחד, דוגמת גרסת תפילה מלאת דבקות לכמה שורות מ"התקווה" שאני כלל לא בטוח שחברי הלהקה מבינים את ה"פצצה" התרבותית שהם יוצרים בביצוע הזה ושיר על מתיקות התורה מדברי רבי נחמן מברסלב, ישבתי עם חברי הלהקה בחדר האומנים לשיחה על היצירה ועל החומרים החדשים וזכיתי גם בביצוע לייב מיוחד לגולשי "כיכר השבת" לשיר "מודה אני" מתוך האלבום הבא שאותו חולמים חברי הלהקה להקליט דווקא בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר