מחקר: עדיף להתמקד בחלום ולא בתכניות גיבוי

יש לכם עבודה נחשקת שאתם משתוקקים לעבור אליה? יש יעד בעולם שאתם רוצים להגיע אליו כאן ועכשיו? מחקר קובע: היפטרו מתוכניות גיבוי, ולכו אחר החלומות שלכם (אימון אישי)

חלומות נועדו להתגשם. פשוט תעשו את זה (צילום: Ryan Pouncy)

אמרה ידועה טוענת: "אם אתה לא טוב בלתכנן, אתה מתכנן את הכישלון שלך". לפעמים זה לגמרי נכון. כמו הפעם ההיא שהחלטתם לצאת ברגע האחרון לקיאקים בצפון, ואם הייתם טורחים להרים טלפון לחבר'ה שם, הייתם יודעים שיש אצלם כרגע 3 קבוצות ואין סיכוי שתצליחו להיכנס היום. אבל לא, גיליתם את זה כשעמדתם בשער הכניסה, אחרי 4 שעות נסיעה ופקקים באיילון צפון.

אבל לפעמים, למשל כשאתם מגדירים מטרות ויעדים, האמרה הזו נכונה פחות.

לפי מחקר חדש, מציאת תוכניות גיבוי ואופציות אחרות לכל מטרה וחלום בניסיון לא להתאכזב, עלולה לגרום לכך שתתקשו להשיג את המטרות המקוריות שלכם. כאשר אתם יודעים שיש לכם אפשרויות אחרות, אתם מונעים פחות לקטוף את המטרה הראשונית בהצלחה. ומחשבות של ריפיון עשויות לחדור ללבכם כי "מקסימום נבחר באופציה אחרת", למרות שהיא לא בדיוק מושכת אתכם.

לא, מסקנות המחקר הזה אינן אישור רשמי להיות קלי דעת בנוגע להחלטות חשובות בחיים, ובטח לא המלצה לעזוב את העבודה שלך כמורה ולהפוך לאמנית ידועה שמוכרת את היצירות שלה בעשרות אלפי שקלים.

מה כן? אם כבר הזכרנו אמרות קלישאתיות, אז נסכם זאת כך: חשבו פחות "אם אתה לא טוב בלתכנן, אתה מתכנן את הכישלון שלך", ויותר התמקדו ב-"מה היית עושה אם היית יודע שאתה לא יכול להיכשל?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר