אש ללא רחם

ה"דרקונית" שתחליף את ה"קטלנית". צפו

עוד לקח שהופק בעקבות מבצע צוק איתן לפני כשנתיים: מערכת אש חדישה שתותקן על הנגמ"שים, דרקוני, שהיא יעילה למשימות ביטחון שוטף ולתמרון קרקעי (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ה"דרקונית" בפעולה (צילומים: מתוך ynet)

מערכת אש חדישה מותקנת בזמן האחרון על גבי נגמ"שי ה'אכזרית' הצה"ליים, המשמשים היום חטיבות חי"ר בסדיר ובמילואים, ועל גבי המשוריינים הוותיקים של חיל ההנדסה הקרבית 'פומה'. זוהי מערכת ממוחשבת, כינויה הוא 'דרקונית', ומטרת אנשי חטיבת הטכנולוגיה של זרוע היבשה העומדים מאחוריה, היא שיתאפשר להפעיל את המקלע בלי לצאת מהנגמ"ש.

ה'דרקונית' די דומה למערכת ה'קטלנית' הוותיקה יותר, ומאפשרת הפעלה של מקלע כבד על גבי גגו של הכלי המשוריין ישירות מתא הלוחמים, מבלי שהחייל או המפקד יצטרכו לסכן את חייהם עם הוצאת גופם החוצה לצורך הפעלתו.

קצין בכיר מזרוע היבשה אומר ל-ynet: "תוך כמה שבועות נכשיר ונסמיך לוחמים להפעיל את הדרקונית מתוך תא הלחימה של המשוריין, באמצעות המחשב של המערכת וצגים. ה'אכזריוֹת' הוכיחו את עצמן מבחינת מיגון במהלך מבצע צוק איתן, ובקרוב הן יעברו שדרוגים וחידושים נוספים כמו החלפות מנועים, שיפור מערכת החשמל ומתיחת פנים לתא הלוחמים כדי להאריך את חייהן", הוא מבשר.

שיפור נוסף הקיים במערכת החדשה, הוא שבחלקה החיצוני של הדרקונית מותקנות מצלמות כפולות ליום וללילה, ומכ"ם קטן שמזהה תנועות חשודות במרחב ומאפשר לכוח שבתוך המשוריין לנעול על חוליית מחבלים ולירות עליה.

כמו כן, על הדרקונית מותקנת מערכת שמאפשרת סימון ודיוק מרביים על המטרה. מצלמות המערכת מזהות את האיומים ברזולוציה גבוהה, ברדיוס כמעט מלא סביב המשוריין, וכוח האש של המקלע יעיל עד לטווח של כקילומטר וחצי.

המערכת מופעלת ממחשב בתוך הנגמ"ש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר