בעקבות כיכר השבת

בלוק חרדי-דתי בירושלים נגד העברת 50 מיליון ש"ח למחללי שבת

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על אישור תקציב בסך 50 מיליון שקלים לגופי תרבות בירושלים ללא התניה כי ישמרו על השבת, הנציגים החרדים התעוררו והגישו התנגדות לתכנית (חדשות)

חברי המועצה החרדים (צילום: אתר עיריית ירושלים)

יומיים לאחר שדווח לראשונה ב'כיכר השבת' כי ועדת ההקצאות העירונית אישרה בשתיקת הנציגים החרדים העברה של 50,000,000 שקלים עבור הקמת מתחם תרבות בלב ירושלים, סמוך לרחוב בצלאל - זאת כאשר העמותות שזכו בתקצוב מחללות שבת בחלקן כבר היום, לפני זמן קצר (שלישי) הגישו חברי המועצה החרדים והדתיים בעיריית ירושלים התנגדות להקצאה ללא הבהרה כי המקום לא יחלל שבת.

על המכתב חתומים 16 חברי מועצת העיר החרדים, שמהווים רוב במועצת העירייה. בימים הקרובים אמורה ההקצאה לעלות לדיון במועצת העירייה, ומשמעותו של המסמך הוא למעשה הודעתם של הנציגים על סירוב להעברת התקציב במידה ולא יותנה בחוזה של עיריית ירושלים כי העמותות המפעילות את המתחם לא יחללו את השבת.

על המכתב חתומים סגן ראש העיר יוסי דייטש, סגן ראש העיר צביקה כהן, סגן ראש העיר יצחק פנדרוס, סגן ראש העיר חיים אפשטיין, משנה לראש העיר דב קלמנוביץ כמו גם חברי המועצה פיני עזרא, אשר מישאלי, אריה קינג, יוחנן וייצמן, מיכאל הלברשטאם, נחמיאל סבן, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, מיכאל מלכיאלי, יעקב הלפרין ושלמה רוזנשטיין.

יצוין כי דקות ספורות לפני שהוגש המכתב, עדיין לא היה ברור אם יצטרפו אליו ארבעה חברי מועצה חרדים, מסיבות לא ברורות. אלא שלאחר שהופעלו לחצים כבדים עליהם, חתמו כל חברי המועצה על המסמך.

במכתב שנשלח לראש העיר נאמר כי "לאור העובדה שמדובר בנכס עירוני לכל דבר ועניין, עלתה בוועדת ההקצאות הסתייגות שלפיה מתבקש להוסיף לתנאי ההקצאה סעיף שיאסור חילול שבת במבנה העירוני שיבנה על מגרש 2 שבנידות. להסתייגות זו לא היה את הרוב הנדרש וזאת בשל העובדה שההקצאה הוצגה לכלל חברי המועצה בצורה שניתן היה לפרשה בדרכים שונות ולא היה ברור שמדובר הלכה למעשה במבנה עירוני, כעת משהתברר שמדובר בנכס עירוני לכל דבר ועניין מבקשים החתומים מטסה להסיר את סעיף ה בדו"ח הוועדה המייעצת... וזאת בכדי שיתאפשר לתקן את תנאי ההקצאה כמבוקש במכתב זה מצדם של רוב מועצת העיר".

כזכור, ההקצאה שאושרה כוללת את החכרת השטח ל-45 שנים ולתקצוב של 170 מיליון ש"ח, מתוכם חמישים מיליון ש"ח מתקציב העירייה. ההקצאה אושרה עבור ארבעה עמותות פרטיות מה שמאפשר להם לחלל את השבת, זאת בניגוד למבנים עירוניים המנוהלים על ידי החברה העירונית שמחוייבת לשמור על קדושת השבת והחג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר