מבחן 30 השניות שיקבע: האם אתם פסיכופטים?

ואם להיות ספציפיים, הפיהוק שלכם יכול להסגיר אתכם ממש מהר. בפנים: איך זה עובד, מה ההסבר המדעי לכך שפיהוק מעיד על מאפיינים פסיכופטיים, וכמובן: המבחן (מחקרים)

איך הגבתם? (צילום: shuttetstock)

אתגר: התבוננו בתמונה שלמעלה, דמיינו אדם מפהק פיהוק גדול, מותח פנים, או פשוט צפו בסרטון הבא - ובדקו כמה זמן אתם מחזיקים מעמד ולא מפהקים בעצמכם:

מתוך עמוד היוטיוב AsapSCIENCE

צפיתם בסרטון עד הסוף בלי לשחרר ולו פיהוק אחד? ברכות. יש סיכוי שאת פסיכופטיים, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב-Personality and Individual Differences.

הרגישות להידבק מפיהוק קשורה ליכולת שלכם להזדהות עם אחרים, טוענים החוקרים. אם הפנים שלכם נשארות סלע איתן בעוד שפניו של האדם לידכם נקרעות בפיהוק רחב, יתכן שיש לכם כמה מאפיינים פסיכופטיים, אומר החוקר ד"ר בריאן רנדל.

מה מאפיין פסיכופת?

"אדם סדיסטי או אחד שנהנה מלתמרן ולהשפיע בעורמה על אחרים" אומר הפסיכיאטר ד"ר דייוויד מ. ריס. אתם אולי חושבים על רוצחים סדרתיים, אך הרבה מהאנשים הנחשבים למצליחנים, בעלי תכונות פסיכופטיות המסייעות לעסקים, כמו רשעות ונרקיסיזם.

לפי מחקר שערכו Behavioral Sciences and the Law ב-2011, לבוסים ומנהלים סיכוי גבוה פי 4 להיות פסיכופת מהעובד הממוצע. הם חרוצים, חסרי רחמים בעת הצורך וחוסר האמפתיה שלהם מסייע להם לקבל החלטות קשוחות שלא עושות הנחות לאנשים תחתם, מה שיכול להניע אותם במעלה הסולם התאגידי.

החדשות הטובות: סביר להניח שאתם לא באמת פסיכופטים

בסופו של דבר, הפסיכופטים מהווים רק אחוז אחד מכלל אוכלוסיית העולם, ולכן הסיכויים די קלושים שאתם או הבוס שלכם אכן פסיכופטים.

סיבות נוספות לכך שאולי לא פלטתם פיהוק במהלך הצפייה בסרטון, הן כי אולי אתם לחוצים או מפוזרים, אומר רנדל ומציין כי "זה אינו מדד אמין לחלוטין לביצוע הערכה פסיכולוגית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר