"אין מקום בנמל"

זינוק דרמטי במספר הרכבים המיובאים לארץ

מדוע החליטו בהנהלת נמל אילת לשכור מהמועצה המקומית חבל אילות את שטחו של שדה התעופה, ומה הקשר לשינוי מתווה המס הירוק? כל הפרטים על הצפוי עד סוף השנה (חדשות, רכב)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נמל אילת, דחוס ברכבים (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

עלייה דרמטית במספר המכוניות המיובאות לארץ, בשל היערכות יבואני הרכב לכניסת המתווה החדש של המס הירוק בינואר 2017, שעשוי לגרום לירידה של אלפי שקלים בזיכוי ממס הקנייה על מכוניות חדשות. רק בעוד כשלושה חודשים, לקראת תום השנה האזרחית, צפויים היבואנים לשחרר את המכוניות ממכס, ליהנות מהזיכוי הנוכחי ממס הקנייה ולמכור אותן במחיר של לפני צמצום הטבות המס - בחודשים הראשונים של 2017.

גורמים בנמל אילת מדווחים, כי בנמל עצמו מאוכסנות כיום כ־20 אלף מכוניות. זהו עומס אדיר שהביא את הנהלת הנמל לחכור שטח נוסף לצורף זה ממועצת חבל אילות הסמוכה. גם נמלים אחרים בארץ הגיעו לתקרת האחסון שלהם. נמל חיפה, לדוגמה, פנה לאחרונה אל חברת נמלי ישראל בבקשה לקבל שטחים בתחם עורף הנמל כדי שיוכל לאחסן עוד מכוניות.

יצויין, כי החוק הישראלי מאפשר ליבואנים למכור את המכוניות כחדשות בתוך שנה אחת בלבד ממועד הייצור, ומכונית שנמכרו אחר כך חייבות להימכר כמשומשות לאחר שיבואן הרכב רשם אותן על שמו.

בכיר בענף הרכב אומר לעיתון 'כלכליסט' שמביא את הידיעה, כי “אין ספק שיבואני הרכב עושים כמיטב יכולתם לרתום כל רכב פנוי למשימה, לאתר כל אונייה אפשרית ולסגור כל דיל של הרגע האחרון על מציאת מלאים של מכוניות שיסופקו להם לפני תחילת השנה”. אותו בכיר אף מביע את הערכתו, כי "החודש הזה צפוי להסתיים עם יותר מ־20 אלף מכוניות חדשות שנמסרו. ספטמבר צפוי להיות חזק, אך נובמבר צפוי להיות חלש, מכיוון שמרכזי מסירת הרכב וההכנה אינם פעילים. נובמבר ודצמבר הם חודשים רדומים, מכיוון שהלקוחות ימתינו לדגמי 2017".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר