חיסול אמריקני

מכה לדאעש: דובר הארגון - חוסל

אל עדנאני היה אחד הפנים המוכרות של דאעש שהודיע כי דובר הארגון נהרג בקרבות בחאלב. בתקשורת הערבית טוענים כי הוא חוסל באמצעות טילים אמריקאים מהאוויר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך התקשורת הערבית)

ארגון הטרור המסוכן בעולם - דאעש הודיע אתמול (ג') כי אבו מוחמד אל־עדנאני - דובר דאעש ומי שנחשב למספר 2 שלו - נהרג בקרבות בחאלב. "אל־עדנאני נהרג בעת שפיקח על המבצע הגדול לבלימת הקמפיין הצבאי נגד העיר חאלב", כך פירסם ארגון דאעש באמצעות סוכנות הידיעות שלו, "אמעק".

למרות ההודעה הרשמית של ארגון דאעש, לא ברור עדיין כיצד אל־עדנאני בן ה־36 נהרג. עם זאת, רשת "אל־ערבייה" דיווחה אמש כי הוא נהרג בחיסול ממוקד של מטוסי הקואליציה, כשטיל נורה לעבר המכונית שבה נסע בקרבת העיר חאלב. דאעש עדין מחזיקה בשטחים סביב העיר, אבל לא בתוכה — שם המורדים הסורים הם אלה שמחזיקים בשטחים נרחבים ונלחמים נגד כוחות הצבא הסורי והרוסי.

כבר בינואר דווח כי אל־עדנאני, יליד מחוז אידליב שבצפון סוריה, נפצע בקרבות בעיראק ולאחר מכן הועבר למוסול, בירת דאעש במדינה. אל־עדנאני לחם כבר לפני עשור בשורות אל־קאעידה, נכלא על ידי הכוחות האמריקאיים בעיראק ובהמשך הצטרף לשורת המייסדים של ארגון הטרור דאעש, שם קיבל את התואר "אמיר". הוא נחשב לשר התעמולה ולאחד הג'יהאדיסטים הקיצוניים ביותר. רבים תופסים אותו כפנים של דאעש.

אל־עדנאני היה אחראי בחודשים האחרונים על עידודם המסיבי של תומכי דאעש בעולם לבצע פיגועים במדינות שלהם. כך קרא לתומכי הארגון שלא יכולים להגיע לסוריה או לעיראק לבצע פיגועי דקירה, דריסה ובכל אמצעי אחר כדי לפגוע ב"כופרים" באירופה, בארה"ב וכדומה. בנוסף נטען כי הוא גם תיכנן לפרטים חלק מהפיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם בחודשים האחרונים.

מותו של אל עדנאני הוא מכה קשה לארגון שלאחרונה נמצא תחת מתקפה קשה גם מצד הטורקים שהצטרפו באופן פעיל למלחמה בארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר