מצוקת הדיור החריפה בארה"ב

הפצצה של הרבי מסאטמר: 2,000 יחידות דיור בשנה וחצי

במהלך טיש יארצייט הטיל הרבי מסאטמר פצצה כשהכריז על בניית 2,000 יחידות דיור בתוך שנה וחצי, בשטח ליד קריית יואל שרכש הנגיד עקיבא צבי קליין בסכום של 100 מיליון דולרים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר. משמאל: הנגיד עקיבא צבי קליין (צילום: SOS ויוסי גאלדבערגער)

אלפי חסידי סאטמר התכנסו אמש (שלישי) לטיש יארצייט לזכרו של האדמו"ר בעל ה"דברי יואל" מסאטמר זצ"ל בראשות אחיינו האדמור מסאטמר במהלכו נשא הרבי דברי חיזוק בפני המשתתפים.

במרכז הדברים הטיל האדמו"ר פצצה שאמורה לסייע למשבר הדיור של החסידות בארה"ב. האדמו"ר הכריז על הקמת אזור מגורים חדש בפאתי קריית יואל בו ייבנו בתוך שנה וחצי 2,000 דירות למגורים מה שיפתור במקצת את מצוקת הדיור הקיימת.

האדמו"ר הבהיר כי בשכונה החדשה שתישא את השם "ויואל משה" יבנו דירות במחירים שנקבעו על ידי בית הדין זאת לאחר שהחסידים מילאו בחודשים האחרונים את השאלונים שעסקו בסוגיית מחירי דיור המאמירים כשהתקווה הינה לשמור על מחירים סבירים יחסית.

את השטח רכש הנגיד עקיבא צבי קליין בסכום של 100 מיליון דולרים למען המטרה החשובה.

הנגיד קליין מקבל קערת ליל הסדר מהרבי מסאטמר (צילום: SOS ויוסי גאלדבערגער)

בהמשך שיבח הרבי במרומז את 'הפלג הירושלמי' על כך שפותחים תלמודי תורה על טהרת הקודש ללא הצורך בסיוע מכספי המדינה. "אשריהם ואשרי חלקם", קרא הרבי בהתרגשות.

בסוף נאומו התייחס האדמו"ר לסוגיית ילדי צרפת ועקץ את הפלג המתחרה בראשות אחיו שפועל לשילובם במוסדות החינוך העצמאי כאשר אמר שאת הכסף יש להשקיע במסע תעמולה והסברה בקרב יהודי צרפת על מנת לגרום שיישארו שם ולא יגיעו לכדי סיכון רוחני בארץ.

"יש להשקיע כספים על מנת להסביר להם שכמו שבצרפת ממנה הם בורחים בשל גל הטרור כך גם בישראל יש גל פיגועים וסכנת נפשות כך שלא ירוויחו דבר אלא להיפך ייחלשו עוד ברוחניות", אמר האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר