יוצא להגנת אביו

בנו של המפכ"ל אלשיך: אבא לא מתרגש מתקשורת

בנו של המפכ"ל התייצב להגן על אביו, הסביר כי פורסם סרטון מגמתי וערוך וצירף את הסרטון המלא. "אי אפשר להבין לא נכון את הנאמר", אמר וסיפר איך בילה אביו את הלילה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(תומר נויברג, פלאש90)

איתן אלשיך, בנו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, מתייצב לצד אביו. "בתקשורת פורסם סרטון קצר, ערוך, מגמתי ומסלף", כתב בפוסט שפרסם הלילה בפייסבוק ובו צירף סרטון עם דברי אביו. "אי אפשר להבין לא נכון את הנאמר, אחרי שמקשיבים לתשובה המלאה". אלשיך עורר אתמול סערה לאחר שאמר בתוך דבריו כי "טבעי" שחושדים יותר ביוצאי אתיופיה.

בנו של המפכ"ל הוסיף וכתב: "לצערי כל חברי הכנסת שלנו לא התביישו ללהג עוד לפני שראו את הסרטון המלא. אבא שלי, עד 2 בלילה, בילה בשיחות טלפון. לא כי האירוע פוגע לו ב'שם'. ולא כי בלגן מסכן לו את התפקיד. (כי זה לא. פשוט כי כולם סביבו, וכל מי שנכח באולם, יודע, שזה פשוט לא מה שהוא אמר. ואיך שהציגו את זה, אלו פשוט לא דעותיו). כבר בתחילת התפקיד שלו הבנו שהוא לא מתרגש מהתקשורת".

"מה שכן חורה לו, זה הפגיעה בקהילת יוצאי אתיופיה. הנתק שנגרם כתוצאה מתקשורת עקומה, והפגיעה בקהילה שלמה, שהטעו אותה לחשוב שהמשטרה גזענית ורוצה ברעתם. זו הסיבה שהוא שוחח עם ראשי הקהילה עד 2 בלילה. אחד אחרי השני. כדי לצרף אותם לאחד, להתחבר, ולא להיות שותפים למהלך האנרכיסטים, שמשחקים בקהילה".

"הנזק שנגרם לקהילה הוא עצום! הוא מחזיר את כולנו כמה צעדים אחורה ברצון שלנו לחבר את כולנו לרקמה אנושית אחת", כתב בנו של אלשיך.

הסערה התעוררה לאחר שבכנס ניסה המפכ"ל לנתח את סוגיית האלימות המשטרתית כלפי יוצאי אתיופיה, ואמר: "בכל המחקרים הקרימינולוגיים בעולם מוכח שמהגרים מעורבים יותר בפשיעה מאשר אחרים. בנוסף, בכל המחקרים מוכח שצעירים מעורבים יותר בפשיעה. כאשר שני הדברים האלה מתלכדים ביחד, נוצר מצב שקהילה מסוימת מעורבת בפשיעה. זה היה בכל העליות".

המפכ"ל אלשיך קשר בין יוצאי אתיופיה לערביי ישראל ולתושבי מזרח ירושלים ואמר: "כשישנה קהילה שמעורבת יותר בפשיעה, גם לגבי ערבים או תושבי מזרח ירושלים, והסטטיסטיקות מפורסמות, אז כאשר שוטר פוגש חשוד מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מאשר היה חושד בו אילו היה מישהו אחר. זה טבעי. אנחנו לדעתי הבנו והתחלנו לטפל בזה קצת באיחור, אבל כשנה יש תוכנית מאוד-מאוד אדוקה יחד עם מנהיגים בתוך הקהילה, שתפקידה לצמצם בין השאר את שיטור היתר".

בהודעה שפרסמה המשטרה, שעות לאחר מכן, נאמר כי "המפכ"ל הודה בגילוי לב כי לאחר בדיקה עצמית מעמיקה גילינו שאכן ישנו שיטור יתר בכל הנוגע לממשק שבין שוטרים ליוצאי קהילת אתיופיה בישראל. למען הסר ספק, הדברים שנאמרו על ידי המפכ"ל אין ולא הייתה בהם כל כוונה לפגוע בישראלים יוצאי אתיופיה, אלא נאמרו מתוך גילוי לב שנועד לאפשר תיקון ושיפור הממשקים בין המשטרה והשוטרים ביניהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר