פסיקה מפתיעה

הצעירה ירקה על אחמד טיבי - ולא הורשעה

אף שבזמנו, לפני למעלה מארבע שנים, אירוע היריקה על ח"כ טיבי עורר הדים רבים וגל תקשורתי עכור כנגד התנהגותה של היורקת - בית הדין הפתיע בפסיקה מקלה (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
היריקה והמהומה (צילום: מתוך ynet תמונה: פלאש 90)

בית המשפט החליט לגזור על הצעירה שירקה על חברת הכנסת אחמד טיבי לפני ארבע שנים, עבודות שירות לתועלת הציבור, אך עם זאת הוא לא הרשיע אותה על מעשה התקיפה.

המקרה המדובר אירע לפני ארבע שנים וחצי, בסיומו של כנס באוניברסיטת בר אילן בו השתתף טיבי, כשהוא כבר כמעט יצא מהאולם. אז ניגשה אליו הצעירה וירקה עליו. לאחרונה בית משפט השלום לנוער בתל אביב דן בענין, והחליט כי התיק של הצעירה - אז קטינה והיום בת 21 - יוגדר כניסיון תקיפת עובד ציבור בלבד.

לאחר שנערך לה תסקיר מבחן ולאחר שהיא לבסוף הביעה חרטה על המעשה - כשתחילה היא הצהירה "לא מתחרטת, מגיע לו דין מוות" - שירות המבחן והמשטרה המליצו על עבודות שירות לתועלת הציבור. בית המשפט קיבל זאת ולמרות שמצא שהיא אשמה במעשה דן אותה ל-60 שעות שירות תועלת לציבור. למרות זאת, בגזר הדין צוין במפורש ובאופן נדיר, כי ההחלטה ניתנה ללא הרשעה.

יצויין, כי ח"כ אחמד טיבי עצמו לא הגיש כל תלונה על המקרה, ורק הגיב בסמוך למקרה כי "לא אחשוש ולא אירתע ואגיע לכל מקום, גם אם יהיו שם כהניסטים וגזענים. אשמיע את דבריי ואת דברי הציבור הערבי בראש מורם".

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את הצעירה, אמר כי "מלכתחילה נדמה לי שהגשת כתב האישום הייתה צעד מיותר של המשטרה. אחמד טיבי הוא פרובוקטור שמתסיס ומסית ויוצר מהומות ועובדה שגם תובעת משטרתית סברה שיש לגנוז את התיק. יחד עם זאת נדמה לי שהתוצאה שאליה הגיע בית משפט היא מאוזנת וראויה, ויש כאן דאגה לעתידה של הקטינה, כפי שבית משפט לנוער אמור ליישם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר