"יהב רודף חרדים"

תלמידות בעלזא יתחילו ללמוד במבנה שרצו - וגורמים בחסידות תוקפים קשות את ראש העיר

מתברר כי בצדק שמחו תלמידות 'בית מלכה' בחיפה: הן יחלו את לימודיהן במבנה בית התעשיה, בניגוד לדעת יהב - שמותקף בבעלזא בחריפות: "מדוע קהילות חרדיות תומכות בו" (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהב והחרדים (צילום: פלאש 90)

עיריית חיפה הגישה אתמול ערר לבית המשפט המחוזי על ההחלטה הקודמת, זו מלפני כשבוע וחצי בה ניצחה חסידות בעלזא שאושר לה להמשיך בהקמת בית הספר לבנות בעיר במבנה אותו העירייה סירבה לאשר להם, והיום (רביעי) התקיים דיון מקדמי ראשון בערעור.

בהחלטת סגן נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, השופט אברהם אליקים, נכתב כי בהסכמת שני הצדדים הדיון נדחה ל-22.09, לקראת סוף החודש הבא, מה שמאפשר לחסידי בעלזא בחיפה להוציא לפועל את תוכניתם לכניסת התלמידות לבנין בו רצו כל העת, ומקטין דרמטית את הסיכוי כי בסופו של הדיון הבא, האמור, תונפק החלטה המוציאה אותם ממנו.

מנהל חיידר בעלזא תוקף את יהב: "זו נקמנות ורשעות" (באדיבות המצלם)

כזכור, שופטת בית המשפט קבעה כי חסידות בעלזא רשאית לפתוח את בית הספר 'בית מלכה' במבנה בית התעשיה ברחוב הרצל, ובחסידות בעלזא התייצבו היום בבית המשפט לדיון בערעור, עם עו"ד בצר המייצג אותם. זהו, למעשה, ניצחון נוסף - גם אם זמני - של הציבור החרדי בחיפה על ראש העירייה יונה יהב.

גורמים בכירים בחסידות מגיבים להתפתחות האחרונה במלים קשות וחסרות תקדים נגד ראש עירית חיפה יונה יהב: "הוא הפך לרודף הציבור החרדי, הוא אינו חדל לרדוף באופן אישי את הציבור החרדי והוא מתנהל בברוטאליות. אלמלא הכוחניות שלו הוא לא היה נבחר בבחירות המקומיות האחרונות. ערב הבחירות הוא הצליח לפצל את הכח החרדי נגדו באמצעות מהלכים שאינם מקובלים בדמוקרטיות ליברליות".

הגורמים הוסיפו כי "לא ברור מדוע קהילות חשובות בציבור החרדי עדיין הולכים עמו יד ביד. הוא היה נגד הציבור החרדי לאורך שנים והוא ממשיך להיות כזה. שום תועלת לטובת עולם התורה לא ניתן לראות מהאיש הזה. לא ברור מדוע ראשי קהילות חרדיות עדיין משתפים עמו פעולה".

מנגד, עסקנים המעורים בצמרת קהילה אחרת בחיפה, עדיין נחושים בדעתם כי תמיכתם בראש העיר המכהן רק עושה טוב - להם, ולציבור בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר