"הוכרזה מלחמה של ממש נגדנו"

מנהלי הסמינרים שוקלים: להשבית הלימודים בכיתות ט'

דרמה של ממש בסמינרים לבנות: המנהלים שוקלים שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' ברחבי הארץ • הסיבה: השיבוצים של בנות בכפייה על ידי הרשויות המקומיות • פרסום ראשון (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ממנהלי הסמינרים ברחבי הארץ שוקלים שלא לפתוח את שנת הלימודים בכל כיתות ט' בסמינרים, בשל מה שהם מכנים "הכרזת מלחמה של ממש" נגד הסמינרים.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב ששיגר הרב יצחק אוסטרליץ, מנכ"ל איגוד הסמינרים, לחברי איגוד, בו הוא כותב כי "היות והגיעו אלינו מקרים רבים של שיבוצים מטעם הרשות העירונית ברחבי הארץ על שיבוץ בנות בכפיה נגד דעת המנהלים, והרי זה נגד דעת תורה.

"התייעצנו עם גדולי ישראל והורו לנו לשקול אי פתיחת שנה"ל בכתות ט' ברחבי הארץ עד שיסודרו העניינים".

גורמים באיגוד הסמינרים אומרים ל"כיכר השבת" כי "הוכרזה מלחמה של ממש נגד הסמינרים החרדיים. זה מתחיל בהתערבות בתכנים ונמשך בנושא כפיית קבלת תלמידות".

"המכתב שוגר בהוראת גדולי ישראל לאחר התייעצות ממושכת עימם", הם מבהירים, "חבל שכל העיסוק בסוגיה המורכבת יוביל לפיצוץ".

יצויין כי גורמים שונים המעורים בלב המשבר מציינים כי המכתב של איגוד מנהלי הסמינרים הינו בעיקר נגד הרשויות המקומיות עם דגש על החרדיות שבהם זאת בשל העובדה שבסופו של דבר מי שאחראי לשיבוץ הבנות הם ראשי המערכות העירוניות שכעת בורחים מלקיחת אחריות.

לדבריהם: "אין למשרד החינוך קשר לעניין השיבוץ שהינו תלוי ברשות המקומית".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי זימן עשרה מנהלי סמינרים לשימוע דחוף ביום ראשון הקרוב במשרד החינוך בירושלים לפני נקיטת סנקציות.

הזימון לשימוע יצא לאחר שבשבוע האחרון הודיעו מנהלי הסמינרים כי הם מסרבים לקבל את השיבוצים של הרשויות החרדיות. בעקבות הסירוב יש כ-50 בנות שנותרו כרגע ללא מקום לימודים.

עיקר הבעיות מתרכזות בערים ירושלים ומודיעין עילית אולם גם מנהלים מהערים ביתר עלית, אלעד, ובית שמש זומנו לשימוע המדובר.

גורמים במשרד החינוך אומרים כי "החלטת הסמינרים לדחות את החלטות הרשויות המקומיות החרדיות ברגע האחרון יוצרת עוול לתלמידות ופוגעת בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר