המאבק נגד שיבוצי הבנות - מחריף

מנהלי הסמינרים החליטו: לא יתקיימו לימודים בכיתות ט'

איגוד מנהלי הסמינרים החליטו כעת לא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' בכל הסמינרים ברחבי הארץ, זאת "בשל התערבות הרשויות בשיבוץ בנות בכפיה על המנהלים" | פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איגוד מנהלי הסמינרים. ארכיון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: באיגוד מנהלי הסמינרים החליטו בצהריים (רביעי) שלא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' בסמינרים בכל רחבי הארץ - עד להודעה חדשה.

בהודעה ששלח מנכ"ל האיגוד למנהלי הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, נכתב כי "בשל התערבות הרשויות בשיבוץ בנות בכפיה על המנהלים, לאחר התייעצות עם גדולי ישראל אנו מורים בזה שלעת עתה לא לפתוח את שנת הלימודים בכיתות ט' ברחבי הארץ עד להודעה חדשה".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", מוקדם יותר שיגר הרב אוסטרליץ, הודעה לחברי איגוד, בה נכתב כי "היות והגיעו אלינו מקרים רבים של שיבוצים מטעם הרשות העירונית ברחבי הארץ על שיבוץ בנות בכפיה נגד דעת המנהלים, והרי זה נגד דעת תורה. התייעצנו עם גדולי ישראל והורו לנו לשקול אי פתיחת שנה"ל בכתות ט' ברחבי הארץ עד שיסודרו העניינים".

גורמים באיגוד הסמינרים אמרו ל"כיכר השבת" כי "הוכרזה מלחמה של ממש נגד הסמינרים החרדיים. זה מתחיל בהתערבות בתכנים ונמשך בנושא כפיית קבלת תלמידות".

"המכתב שוגר בהוראת גדולי ישראל לאחר התייעצות ממושכת עימם", הם מבהירים, "חבל שכל העיסוק בסוגיה המורכבת יוביל לפיצוץ".

גורמים שונים המעורים במשבר מציינים כי המכתב של איגוד מנהלי הסמינרים הינו בעיקר נגד הרשויות המקומיות עם דגש על החרדיות שבהם זאת בשל העובדה שבסופו של דבר מי שאחראי לשיבוץ הבנות הם ראשי המערכות העירוניות שכעת בורחים מלקיחת אחריות. לדבריהם: "אין למשרד החינוך קשר לעניין השיבוץ שהינו תלוי ברשות המקומית".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי זימן עשרה מנהלי סמינרים לשימוע דחוף ביום ראשון הקרוב במשרד החינוך בירושלים לפני נקיטת סנקציות.

הזימון לשימוע יצא לאחר שבשבוע האחרון הודיעו מנהלי הסמינרים כי הם מסרבים לקבל את השיבוצים של הרשויות החרדיות. בעקבות הסירוב יש כ-50 בנות שנותרו כרגע ללא מקום לימודים.

עיקר הבעיות מתרכזות בערים ירושלים ומודיעין עילית אולם גם מנהלים מהערים ביתר עלית, אלעד, ובית שמש זומנו לשימוע המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר