"מנגנון פלילי שיטתי"

המשטרה: הח"כ לשעבר מהליכוד יואשם בשחיתות חמורה

עשרות בכירים בחברות ממשלתיות מרכזיות ופרטיות, בהם ח"כ לשעבר מהליכוד, יועמדו לדין במסגרת פרשת השחיתות הגדולה, שזכתה לכינוי "פרשה 618" (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מיכאל גורלובסקי בבית המשפט (תמונת ארכיון: מוטי קמחי, ynet)

עשרות בכירים וחברות שונות יועמדו לדין בגין שורת עבירות הכוללת בין השאר סחיטה באיומים, מתן ולקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות מס - כך ממליצה היום (רביעי) המשטרה.

בין החשודים ניתן למצוא את הח"כ לשעבר מהליכוד מיכאל גורלובסקי, בעל מניות מרכזי בחברת ד.נ, את אלכס ויז'ניצר, שהיה מנכ"ל החברה בשנים 2010-2003; ואת שי ברס שכיהן כמנכ"ל החברה בשנים 2013-201.

הממצאים הצביעו על כך כי החברות "ד.נ הנדסה תכנון וייעוץ בע"מ" ו"יורוברידג' הנדסה בע"מ", שנשלטו בפועל על ידי חבר הכנסת לשעבר מיכאל גורלובסקי, קיבלו לפי החשד עבודות במרמה מנתיבי ישראל בהיקפים של כ-55 מיליון שקלים בתמורה לכספי שוחד וטובות הנאה. עוד עלה כי בסמוך לעזיבתו את נתיבי ישראל, רכש בכיר בחברה את מניותיה של חברת "ב.ר רבינוביץ'" וקיבל לפי החשד עבודות במרמה מנתיבי ישראל בהיקפים של כמיליון שקלים.

כמו כן, הממצאים מצביעים על כך שהמנכ"ל ויזניצ'ר קידם את ענייניה של חברת "פרו-שיא ניהול פרויקטים" כספק חיצוני לנת"י, בתמורה לטובות הנאה שהעניק לו הבעלים. עוד גובשה תשתית ראיות, לכאורה, בעניינם של 11 חברות ויותר מ-40 חשודים, בהם מנהלים בכירים במע"צ/נת"י, חלקם בכירים כיום בחברות ממשלתיות נוספות, מנכ"לים, ראשי אגפים, בעלי מניות בחברות, יועצים, קבלנים ועוד.

מהמשטרה נמסר, כי מדובר ב"פרשה מסועפת ומורכבת בתחום השחיתות הציבורית, הכוללת מספר רב של תתי פרשיות. נחקר חשד למנגנון שיטתי ומאורגן של העברות כספי מדינה וגריפת רווחים מסוגים שונים בהיקפים הנאמדים במאות מיליוני שקלים. החקירה חשפה התנהלות פלילית שיטתית ושחיתות עמוקה לכאורה שהייתה נהוגה בחברת נתיבי ישראל, משך למעלה מעשור".

כידוע, חברת נתיבי ישראל (נת"י, לשעבר מע"צ) היא החברה הלאומית לתשתיות תחבורה המתוקצבת על ידי המדינה ואחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית ועל פיתוח מסילות רכבת במדינת ישראל. תקציבה נשען על תמיכה ממשלתית של כשבעה מיליארד שקל בשנה.

לטענת המשטרה, עיקרי השיטה התבססו על מנגנון שוחד שבמסגרתו קידמו בכירים ועובדים בנת"י את ענייניהם של גורמים בחברה ומחוצה לה, בדגש על מתן פרויקטים במרמה לספקים, קבלנים, יועצים ונותני שירותים, תוך עקיפה של נהלים, הצגת מצגי שווא ומסמכים כוזבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר