אלימות לשמה

צעירים ערבים תוקפים נוסעים ברכבת הקלה - ונמלטים

תופעה חדשה ומזעזעת: תושבים בשכונות צפון ירושלים, ובכלל, חווים לאחרונה על בשרם אלימות פיזית ומילולית מצד ערבים הנוסעים עמם ברכבת הקלה - הנמלטים לביתם (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אירוע ביטחוני ברכבת הקלה (תמונת ארכיון: דוברות מד"א)

תושבים משכונות בצפון העיר, מדווחים בימים האחרונים על אלימות הולכת וגוברת מצד בני נוער ערבים, הנוסעים ברכבת הקלה למקום מגוריהם בשכונת שועפאט, ורגע לפני פתיחת דלתות הרכבת הם תוקפים את הנוסעים בה בסטירות, קללות ויריקות, ונמלטים ברגע שהרכבת מגיע לתחנת שועפאט.

כך אירע בסוף השבוע שעבר, כששלושה נערים יהודים נסעו ברכבת הקלה לכיוון ביתם. ברגע שהרכבת הגיעה לתחנת שועפאט, שלושה נערים אחרים, דוברי ערבית, היכו אותם ונמלטו מהרכבת כשדלתותיה נפתחו בתחנה.

ערבייה, שהיתה עדה לאירוע, מספרת לאתר mynet, כי היא שמעה את התוקפים מתכננים מבעוד מועד את מעשיהם. "ניסיתי להזהיר את הנערים, אך לא הספקתי", היא אומרת.

בתחילת השבוע הזה, כמה ימים לאחר התקיפה המתוארת, נסע רפאל קסלאסי, תושב פסגת זאב, לביתו. הוא משחזר: "ליד הנהג עמדו שני נערים שדיברו ערבית. רגע לפני שנפתחו הדלתות בתחנת שועפאט, השניים ניגשו לילד שישב לבדו ופניו בטלפון הנייד שלו והחטיפו לו סטירה. השניים ברחו לפני שמישהו הספיק להבין מה קרה. כאב לי על הילד. הוא התחיל לבכות וניסינו להרגיע אותו".

לדברי עדי ראייה, בשני המקרים לא היו מאבטחים בקרון, ולטענתם נוכחותם יכלה למנוע את המעשים.

תגובת עיריית ירושלים, האחראית על האבטחה ברכבת: "האירועים הנ"ל אינם מוכרים באגף חירום וביטחון בעירייה. אבטחת הרכבת הקלה מבוצעת על פי הנחיות משטרת ישראל ובתיאום מלא עמה. יחידת האבטחה של הרכבת הקלה פועלת במתכונת מתוגברת לאורך כל שעות הפעילות ומסלול נסיעת הרכבת, המאבטחים מתודרכים בהתאם ולנוכח האירועים. חשוב להדגיש כי אין זה בסמכותם של המאבטחים לטפל במקרים של הפרת הסדר הציבורי. סמכותם היא רק במקרי פח"ע - פיגועים. בנוסף אליהם, גם המשטרה מקיימת סיורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר