לראשונה: עיריית מוסקבה מציגה תערוכת ציורים יהודית

תערוכת הרב שניצול. התעניינות רבה של ציריים ואמנים ניכרת בימים אלו באגף התערוכות של עיריית מוסקבה, שם נפתחה לראשונה תערוכה ציוריים יהודיים ייחודית ומרהיבה, מפרי מכחולו של הרב עובדיה יסאקוב, רב ושליח חב"ד בעיר דערבנעט שבחבל דאגיסטאן אשר תחת שליטת רוסיה, על גבול צ'צ'ניה (מעניין)

(באדיבות המצלם)

הרב יסאקוב התפרסם לפני כשנתיים וחצי, עת ניצול ממוות לחיים בנס גלוי וגדול, כאשר טרוריסט צ'צ'ני ירה בו מתווך אפס, לאחר שחזר בשעות הקטנות של הלילה משחיטת בשר כשר למשפחות יהודיות בעיירות ובכפרים שונים בחבל דאגיסטאן.

העולם היהודי בכלל ועולם שלוחי חב"ד בפרט, עקב בדאגה אחר מצבו הרפואי החמור לאחר שהוטס במטוס פרטי לישראל במבצע מורכב, במשך שבועות ארוכים שהיה שרוי בין חיים למוות, ובדרך נס חזר לחיים בריאים, לאחר החלמה פלאית מעל הגדר הטבע ממש.

עם החלמתו המלאה שב לרוסיה ומאז, בהוראת רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, מתגורר במוסקבה עם משפחתו, ומחלק את זמנו עם הקהילה היהודית הקווקזית הגדולה במוסקבה, ויהודי הקהילה היהודית בדאגיסטאן.

הרב יסאקוב הכיר את בוראו בישיבת 'תומכי תמימים' במוסקבה, כאשר החל להתפרסם כצייר מבוקש, ויחד עם תהליך התקרבותו החל לצייר ציורים של חיים יהודים, מסורת ונופי ארץ הקודש.

הרב יסאקוב השקיע את כל מרצו בתורה הקדושה והתעלה עד לקבלת סמיכה לרבנות ושחיטה, ומאז הוא משמש ככלי קודש עבור מאות ואלפי יהודים כשליח חב"ד בדאגיסטאן.

בפתיחה הרשמית שנערכה באגף התערוכות בבניין התרבות של עיריית מוסקבה במרכז העיר, הציג הרב יסאקוב בפני הנאספים הרבים אחדים מציריו היהודיים, בניהם ציור אומנות של יהודים בשדה, כשבדבריו על משמעות חודש אלול ועל משל בעל התניא ש'המלך בשדה' לקראת השנה החדשה הבעל"ט.

התערוכה תימשך במשך חודש שלם, וכפי הנמסר מבקרים רבים באים למקום ומביעים התפעלות רבה מרמת הציורים ומהדמויות היהודיות שבהם, כאשר שם שמים מתקדש ברבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר