מצוקה חריפה

החרפה בחיפה: מאות ילדים שבתו ולא התחילו ללמוד

בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל בחיפה, לא פתחו הבוקר את שנת הלימודים במתכונת הרגילה בשל שביתה שהוכרזה עקב מצוקת הצפיפות החריפה שזוכה להתעלמות העירייה והעומד בראשה. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השביתה הבוקר (באדיבות המצלם)

הבוקר (חמישי) בבית הספר "נתיבות משה" בשכונת קרית שמואל בחיפה, לא פתחו את שנת הלימודים במתכונת הרגילה בשל שביתה שהוכרזה עקב מצוקת הצפיפות החריפה שזוכה להתעלמות גורפת מהעירייה בראשות יונה יהב.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", מדובר בבית הספר של החינוך העצמאי, במתכונת קירוב, המונה למעלה מ-400 תלמידים, הלומדים בצפיפות חסרת תקדים - בשטח של פחות מ-800 מ"ר. מסדרונות אטומים משמשים ככיתות צפופות וחנוקות, וחדרי שירותים כשטח משחקים יחיד.

המצוקה עלתה לאחרונה בוועדת החינוך של הכנסת, שם קיבלה עיריית חיפה והעומד בראשה ביקורת קשה ביותר על המצב הקיים והחוסר החמור בפתרונות, אותם צריכה העירייה לייצר על פי חוק.

גם בימים האחרונים, במהלך מגעים נמרצים שהובילו גורמים בכירים במשרד החינוך, התנערה העירייה מאחריותה והציעה ש"התלמידים ילמדו בחינוך הממלכת-דתי", והסבירו כי "הכנסנו לשם עכשיו רב ללימודי יהדות".

גורמים במשרד החינוך אומרים הבוקר כי במשרד שורר כעס על התנהלות עיריית חיפה בנושא, וכי המשרד מתכוון להיכנס בעובי הקורה כדי לא לתת לה לחמוק ממתן מענה למאות ילדים הלומדים בתת תנאים ובמצבים מחפירים של ממש.

נציג דגל התורה ויו"ר סיעת שס"ג בחיפה מיכאל אלפר, המלווה את בית הספר ואף נטל חלק הבוקר בשביתה של ההורים והילדים, אמר כי "מצער מאד שראש העיר מתעלם במשך שנים מבית הספר, מתכחש לאחריות העירייה הקבועה בחוק כלפי המוסד ולא זו בלבד אלא שטרפד כל אפשרות מתבקשת לפתרון במשך השנים ומונע מהילדים שימוש בקרקע שהיא המשאב הציבורי השייך להם כתושבי השכונה, ועד ההורים חש כי הגיע למצב 'באו מים עד נפש'".

"התנהלות יהב ועיריית חיפה כלפי ילדי חיפה יצאה מכל פרופורציה והתנהגות סבירה", אומר אלפר ומוסיף: "אני קורא לראש העיר: חדל מדרך זו היא אינה מתאימה לנו כחברה תקינה והענק לילדים תנאי לימוד מתאימים ואל תמנע מהם את ילדותם היפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר