אל תפספסו

נלחם בקליפות עם קליפים: המשפיע ר' מענדל ראטה בקליפ קומזיץ חדש

ר' מענדל ראטה, בן האדמו"ר משומרי אמונים, נועז בדרכו וייחודי בגישתו ובדרך השפעתו על צעירי הצאן. כעת הוא משחרר קליפ ווידאו מרגש, בו הוא נראה שר עם עשרות בחורים שירי רגש ונשמה שהיו ללהיטים בתקופה האחרונה. צפו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(יח"צ)

לאחר שכבש את עולם הישיבות בדרכו הייחודית והעוצמתית, במסגרתה הוא מופיע לפני מאות בחורי ישיבות, צעירי הצאן, כשהגיטרה תלויה על צווארו ושירתו ודברי תורה מתנגנים בפיו, מפתיע ר' מענדל ראטה בקליפ ווידאו מרגש, בו הוא נראה שר עם עשרות בחורים שירי רגש ונשמה שהיו ללהיטים בתקופה האחרונה, על שפת הים, בנאות דשא, בין עצי היער, או סביבות מדורה באישון ליל...

ר' מענדל ראטה, בן האדמו"ר משומרי אמונים, ששיריו "תהום" ו"בין הזמנים" התפרסמו והיו ללהיטים ושיעוריו השבועיים בתורת איז'ביצא בליווי נגינת הגיטרה הפכו אף הם לשם דבר וכבשו אלפי לבבות, נועז בדרכו וייחודי בגישתו ובדרך השפעתו על צעירי הצאן.

לדבריו, תיקונו של הדור טמון בהוספת הרגש והלב לקיום המצוות ואל כל חיי היומיום של כל בן ישראל, מה שלדבריו נשכח מעט בחלק מעולם הישיבות. למרות החדשנות והמקוריות שבדרכו, גישתו מתקבלת מאוד על אנשי חינוך וראשי ישיבות הרואים בו פתח הצלה גדול לרבים מבני הנעורים המחפשים את דרכם ונמשכים אל הופעותיו וערבי הקומזיץ בהם הוא משתתף, כנפש עייפה אל המים הקרים.

הוא מופיע רבות בהיכלי ישיבות הן בארץ והן בחו"ל, כשהוא מעורר את הלבבות עם דברי תורה וסיפורים לצד שירי רגש וכיסופין, לקול צלילי נגינת הגיטרה הפורטת על מיתרי לבבותיהם של הנשמות הצעירות היקרות. כעת הוא עורך מסע 'קומזיץ' נרחב ברחבי ארה"ב, בהפקת אמרגנו הנודע גרשי מושקוביץ, במהלכו הוא מופיע בישיבות רבות השוהים בימים אלו בקעמפים אשר בהרי הקאנטרי, ואף באירועים רבים ושונים.

הקליפ הנוכחי צולם עם שניים מה'חבורות' איתם הוא שר, עם בחורי ישיבת "קה אכסוף" בבני ברק, הישיבה למצויינים בה הדגש הוא על לימוד התורה מתוך שמחה והנאה ומתוך שירה וזמרה, ועם קבוצה נוספת מחבריו איתם הוא ערך קומזיץ על שפת הים, כשבמהלכו הם מדליקים מדורת אש כפי שהוא נוהג ברבים מערבים אלו, כשלפי דבריו להבות האש העולות למעלה מסמלות את בעירת הנשמה השואפת לעלות ולהתעלות מעלה, ואף מביאות השראה מיוחדת ומאחדות את הלבבות באור נפלא של אהבת חברים וראיית הטוב והאור הפנימי הבוער בליבו של כל יהודי ויהודי באשר הוא.

על ההפקה המוזיקלית עמד המעבד הצעיר המוכשר שכוכבו דרך לאחרונה בשמי המוזיקה, ארי פרקש, מי שעיבד והפיק לו גם את שני שיריו הקודמים שהיו להצלחה גדולה, ומי שאף אחראי על כמה פרוייקטים ואלבומים חדשים המתעתדים לצאת בקרוב לאור, בהפקתו ובעיבודו. השירה הוקלטה ע"י ר' מענדל וחבריו שערכו קומזיץ שלם באולפן בכדי להביא לציבור טעימה קלה של כרבע שעה מקומזיץ אמיתי ומרגש, עם מגוון שירי רגש ממיטב הלהיטים מהתקופה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר