ירה חנק ודקר - וגופתו שוחררה לקבורה חפוזה

סאגה שנמשכה חודשים ארוכים, הסתיימה ביממה האחרונה, כשישראל הסכימה לשחרר לקבורה את אחד מ-2 המחבלים האכזריים מקו 78. לשם שינוי, משפחתו עמדה בתנאים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הובאה לקבורה גופתו של המחבל בהא עליאן, שיחד עם שותפו בילאל אבו גאנם, רצח לפני כשנה בפיגוע ירי ודקירה באוטובוס קו 78 בשכונת ארמון הנציב את חיים חביב, אלון אנדרי גובברג וריצ'רד לייקין הי"ד. ישראל החזיקה את הגופה מאז הפיגוע, ולא הסכימה להעביר אותה לקבורה – עד אמש.

עם הזמן, הפך אביו של עליאן לסמל המאבק למען שחרור גופות הטרוריסטים, וארבע פעמים המשפחה כמעט והגיעה לסיכום עם משטרת ישראל.

בימים האחרונים הגיעו בסופו של דבר המשטרה והמשפחה לסיכום על קבורתו של המחבל בבית עלמין ברחוב צאלח א-דין, סמוך לעיר העתיקה, הרחק מכפר מגוריו. על פי הסיכומים, שלשם שינוי נשמרו הפעם, השתתפו בלוויה רק 25 אנשים.

כזכור, לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשנים עשר נוסעים לאוטובוס בקו 78, החלו שני המחבלים לירות בנוסעים ולדקור אותם למוות. וכך מתואר בכתב האישום נגד אבו גאנם, המחבל השני, שנשלח למאסר ממושך בכלא: "לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין הי"ד, הוא החל לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו. בשלב הזה הגיעו לזירה כוחות הבטחון והגעתם למקום מנעה את המשך הקטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר