"משפחה למופת"

ראש עיריית סכנין מצפה לבואה של "משפחת דאע"ש"

כשבני המשפחה הישראלית ערקו לזרועות הארגון האכזר בסוריה, הם לא חשבו שיבוא רגע בו יתחננו לשוב ארצה מחשש לחייהם. וכן, יש מי שמייחל לשובם (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ערבייה ישראלית שהצטרפה לדאע"ש (תמונת ארכיון: חסן שעלאן, ynet)

לפני יותר משנה עברה משפחה מסכנין את הגבול בין טורקיה לסוריה והצטרפה ללוחמי ארגון דאע"ש בסוריה. כעת, היא מוחזקת על ידי המשטרה הטורקית לאחר שהביעה את רצונה לשוב לישראל. כאן, כבר ממתין להם ראש עיריית סכנין שאומר היום (חמישי) בראיון לערוץ 10: "אם המשפחה הזו החליטה לחזור, זה אומר שהם מודים בטעותם", הוא משוכנע.

"זו משפחה נורמטיבית. ראש המשפחה היה איש עסקים מוצלח, איש חביב, וכל המשפחה הזו מיוחדת. זוהי משפחה למופת. הם עברו סיוט, וכולנו מגוייסים עכשיו לעזור להם", אומר מאזן גנאיים.

זוג ההורים נסעו עם שלושת ילדיהם ביוני 2015 לרומניה, כדי לבקר את אחי האישה הלומד שם. מאז - נעלמו עקבותיהם. מאוחר יותר נודע לקרוביהם, כי בני המשפחה החליטו ככל הנראה להצטרף ללוחמי המדינה האיסלמית, הפעיל כבר כמה שנים בסוריה המדממת.

בעיר סכנין שבצפון, ישבו כל העת קרובי המשפחה, ניסו לשכנע אותם לשוב לישראל, ואף החלו לנהל מגעים כדי להבטיח את חזרתם. גם משרד החוץ ומערכת הביטחון התוודעו למקרה. יצויין, כי נציגי השגרירות הישראלית בטורקיה מעודכנים במצב, ובשלב זה לא נמסר מתי יחל תהליך העברתם לישראל.

"בעקבות הלחצים, ובשל התגברות הלחימה והידוק הכתר על לוחמי המדינה האיסלאמית בסוריה, החליטה המשפחה לברוח, אלא שאז היא נעצרה על ידי המשטרה הטורקית", מספר אחד מקרוביהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר