ביקורת אלבום

"לא תיפול רוחי" - גדי פיינגולד לא מאכזב

הוא הבעלים של אחד האולפנים הגדולים והמוכרים בישראל ואחרי עשור של חזרה בתשובה הוא הקליט אלבום מוזיקה יהודית משובח ושווה האזנה. ביקורת מוזיקה (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

אני אוהב אמנים שהתבשלו שנים רבות ביצירה עד שהיצירה פשוט התפרצה מהם כמו בקבוק קולה קולה שנוער במשך חמש דקות אחרי 6 שעות בשמש. אחד ההתפרצויות המרגשות ביותר מהסוג הזה הוא אלבומו החדש של גדי פיינגולד – "לא תיפול רוחי".

פיינגולד הוא הבעלים של אחד האולפנים הגדולים והמובילים בארץ – "אולפני פלוטו" בו מקליטים מיטב אמני ישראל. לפני כמה שנים החליט פיינגולד על תפנית בחייו וחזר בתשובה בניחוח ברסלבי שמשפיע גם על יצירתו והאלבום שכמה משיריו נוגעים במסרים מתוך תורתו של רבי נחמן מברסלב.

אחת הבלדות היפיפיות של האלבום "עד סוף העולם" מבוססת על "מעשה מאבדת בת מלך" המוכר של רבי נחמן מברסלב. הלחן הרוקיסטי של פיינגולד חודר ללב ומענג את האוזן.

בתור פסנתרן מוכשר פיינגולד אחראי בעצמו להפקה המוזיקלית המושקעת והעיבודים כמו גם ללחנים ומילות רוב השירים מלבד שניים מהמקורות. ניתן לראות בהפקה ובייעוץ המוזיקלי כמה אמנים שעובדים עם פיינגולד כבר שנים רבות. ביעוץ ובעריכת הטקסט ניתן לראות את שולי רנד והזמרת דין דין אביב מי שהייתה בעבר אחת הזמרות הבולטות של הפרויקט של עידן רייכל ושבה בתשובה בשנים האחרונות. בקולות ניתן לראות את הזמרים רועי אדרי ורועי לביא ואת אביתר בנאי שמתארח בשיר הנושא הנוגה והיפה של האלבום – "לא תיפול רוחי".

פיינגולד השקיע רבות בכלי הנגינה המגוונים באלבום, החל בכלי קלידים נדירים יחסית כמלוטרון, קלבינט, המונד ופנדר רודס וכלה בתזמורי כלי מיתר עשירים ומרגשים ששום תוכנת מיתרים לא מצליחה להפיק באופן מלאכותי לצד עיבודי כלי נשיפה ברמה שאנו לא רגילים לראות באלבומי רוק.

לפיינגולד קול נעים ורך בלי יכולות מיוחדות ועיקר הדגש הוא על ההגשה והלחנים הקליטים ברובם, למרות שפיינגולד לא מהסס גם לתת רצועות מעט יותר מורכבות (כ"שוב החורף" ו"ילד ממוצע").

לסיכומו של דבר: "לא תיפול רוחי" הוא אחד האלבומים היותר נעימים שיצאו פה בחודשים האחרונים וכמה משיריו ראויים לכבוד של ממש. ממליץ בחום לחפש אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר