מלחיץ ומזעזע

52 הרוגים בטביעה ב-4 החודשים האחרונים

ים זה מסוכן. 52 טבעו למוות מתוך 288 אירועי טביעה בארבעת החודשים האחרונים - עונת הרחצה. מתוכם רוב מוחלט של המקרים היה בחופי הים והשאר בבריכות (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(דוברות מד"א)

קיץ קטלני במיוחד בכל הנוגע לטביעות. צוותי מד"א טיפלו בארבעת החודשים האחרונים ב- 288 בני אדם שנמשו מהמים מהם 52 שטבעו למוות. ביניהם בנו של הרב לסרי, שמעון ז"ל, הרב ישראל וקנין ז"ל, הילד רפאל חיים כותה ז"ל, אליהו מגורי- כהן ז"ל, האברך בן ציון חיים גבורין ז"ל והתינוקת מרים אידל ברלין ז"ל.

מדובר בעלייה משמעותית ביותר מעל הממוצע של מקרי מוות מטביעה שעומד כל שנה על כ-30 מקרים. רק בסוף השבוע האחרון אירעו כ-6 מקרי טביעה שחלקם הסתיימו במוות.

מתחילת עונת הרחצה (9.5.16) ועד היום (4.9.16), עומד מספר בני האדם שנמשו מהמים וטופלו ע"י צוותי מד"א בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים השונים על 288, בהם 51 שטבעו למוות, 9 באורח אנוש, 10 באורח קשה, 24 באורח בינוני ו- 194 באורח קל.

על פי הנתונים של מד"א גם ברור מה המקום המסוכן ביותר - חופי הים. החובשים והפאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ב- 230 מקרי טביעה, מהם: 159 בחופי הים התיכון, 12 בחופי ים המלח, 4 בחופי אילת, 6 בחופי כנרת, 32 בבריכות ציבוריות, 15 בבריכות פרטיות, מקרה אחד במאגר מים ומקרה אחד בגן השלושה.

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "כוחות מד"א נמצאים במהלך הקיץ בהיערכות מיוחדת לנוכח הסכנות הרבות בעונה זו בהן גם סכנת הטביעה כשהמוני בית ישראל נופשים בים ובבריכות. אנו מוכנים וערוכים לכל תרחיש ואירוע בכל מקום ועושים לילות כימים למען משימת הצלת החיים. אני קורא לציבור הרחב להישמע להוראות מד"א, להימנע מסיכונים מיותרים ולהתקשר למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 בכל מקרה בו יש צורך בסיוע רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר