יד לאחים לפרקליטות

המשטרה סוגרת במכוון תיקים פליליים של עבירות מיסיון

תלונה שהוגשה לתחנת המשטרה במודיעין בגין ניסיון מתועד לשדל קטין להמיר את דתו, נסגרה על ידי המשטרה בסיבת חוסר אשמה פלילית. יד לאחים: המקרה משקף את היחס השערורייתי של המדינה לנושא המיסיון (חוק ומשפט)

הטפה לקטין להמרת דת. תיעוד הפעילות המיסיונרית שעליה נסובה התלונה (הדמויות טושטשו מסיבות מובנות) (צילום: דוברות יד לאחים)

חודש לאחר שמשטרת ישראל קיבלה החלטה שערורייתית שלא להעמיד לדין מיסיונרית שחילקה חומר לקטין יהודי במסגרת קמפיין מיסיונרי נרחב באזור מודיעין, בנימוק שלפיו "אין אשמה פלילית" – שיגר עו"ד משה מורגנשטרן, מהצוות המשפטי של יד לאחים, מכתב בהול לפרקליטות מחוז מרכז ובו ביקש לבדוק מדוע המשטרה החליטה לסגור את התיק בנימוק שבינו ובין המציאות אין ולו כלום.

מדובר באירוע חמור שאירע לפני ארבעה חודשים ברחוב צאלון במודיעין. אז תיעדה תושבת העיר, כיצד מיסיונרית ניגשת לבנה הצעיר ומושיטה לו חומרים מיסיונרים שנועדו לשכנעו להמיר את דתו.

האם המזועזעת פנתה ליד לאחים עם התיעוד שאינו משתמע לשתי פנים. ביד לאחים הובהר לאם כי מדובר בעבירה על סעיף 368א' לחוק העונשין הקובע מפורשות כי "העורך טקס המרת דתו של קטין או עושה פעולה אחרת המביאה לידי המרת דתו של קטין, דינו – מאסר ששה חודשים".

בעקבות זאת, הגישו יד לאחים והאם תלונה במשטרת מודיעין. בחלוף שבועות אחדים שיגרה המשטרה מכתב תשובה לקוני בו נכתב כי הוחלט "שלא להוסיף לחקור או שלא להעמיד לדין" את המיסיונרית כיוון שבמעשה שעשתה "אין אשמה פלילית".

עו"ד מורגנשטרן שהוכנס לתמונה מצביע על הקלות הבלתי נתפסת בה הוחלט במשטרה לסגור את התיק. הוא פנה כאמור לפרקליטות המדינה במכתב מפורט בו הוא מסביר לפרטי פרטים כי המשטרה שגתה.

במכתבו מציין מורגנשטרן כי הוא מערער "הן על עצם סגירת התיק והן על עילת הסגירה" שנוגדת את חוק העונשין. הוא מציין גם כי מרשתו הגישה בקשה לקבל את חומרי החקירה מהתיק ואפילו בקשה פשוטה שכזו נדחתה על ידי המשטרה וכי על פי המידע שבידיו "כמות כתבי האישום שהוגשו בתיקים בהקשר של חוק המיסיון הינה אפסית והתיקים נסגרים בדרך שגרה". בכך רומז עו"ד מורגנשטרן לעובדה שיד נעלמה דואגת לסגור תיקים במשטרה שנוגעים לעבירות פליליות של המיסיונרים.

ביד לאחים מציינים כי "אם לגופי האכיפה אין עניין לנהל הליכים משפטיים בנושא כה הרה גורל הנוגע לעתיד גורלו של העם היהודי, מדינת ישראל תישאר לא דמוקרטית ולא יהודית. התייחסות הפרקליטות לנושא המיסיון בארץ, כפי שניתן להיווכח במקרה זה, היא שערורייתית ואנו מצפים שהסיעות החרדיות יתעשתו ויפעלו בנושא".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר