אנטישמיות חבויה?

נצחון מתנגדי ההגירה האיסלאמית מדאיג את יהודי גרמניה

בגרמניה חווים היום את אותו התסריט שעובר על צרפת בשנים האחרונות: המפלגות שנושאות את דגל ההתנגדות להגירה האיסלאמית למדינה - הן בדרך כלל שונאות גם יהודים (העולם היהודי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה נגד גזענות. אילוסטרציה (צילום: a katz / Shutterstock)

היום (ראשון) יתקיימו בחירות באחת המדינות האזוריות בגרמניה, וראש הקהילה היהודית שם אומר: "התחזקותה של מפלגת הימין הקיצוני, 'אלטרנטיבה לגרמניה', שמתנגדת בחריפות להגירה, מפחידה". לא פחות.

מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' (AfD) זוכה בסקרים האחרונים ליותר מ-20 אחוז תמיכה במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, שהיא - מענין לציין - מדינת הבית של הקנצלרית אנגלה מרקל, שמפלגתה השמרנית יחסית מחזיקה בנתח זהה של תמיכה.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ממחנה השמאל-מרכז, מדדה נכון לעכשיו הרחק מאחורי שתי המפלגות הללו, והשורה התחתונה של כל הסקרים, היא שהקואליציה של המפלגה השמרנית והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית תמשיך למשול בצפון-מזרח המדינה.

ג'וזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, מסביר בדאגה, כי "המצביעים לא מבינים שהם בוחרים במפלגה שלא רוצה להתנער ממחנה הימין-הקיצוני. מפלגת AfD, שמתחזקת מתחילת משבר הפליטים בגרמניה, מציעה רק ססמאות ולא פתרונות", הוא טוען. שוסטר מוסיף, כי מובן שהגרמנים מודאגים מכמות הפליטים וממתקפות הטרור, "אך זו לא סיבה להצביע ל-AfD".

הנשיאה בכבודה ובעצמה, אנגלה מרקל, אמרה לאחרונה: "ברצוני לעודד את האזרחים להצביע למפלגות שמציעות פתרונות לבעיות. 'אלטרנטיבה לגרמניה' היא לא אחת מהמפלגות האלו". יצויין, כי AfD, שהוקמה כמפלגה שמתנגדת לאיחוד האירופי, עברה להתמקד בעמדות אנטי-איסלאמיות וקיימה הפגנות נגד הגעתם של מבקשי המקלט במהלך השנה שעברה.

כידוע, מאז 1945, עם תום מלחמת העולם השנייה וקריסת השלטון הנאצי, לא הצליחה אף מפלגת ימין קיצוני לבסס את עצמה לאורך זמן במפה הפוליטית. אלא שכעת מראים הסקרים האחרונים, כאמור, שהמפלגה מקבלת בין 10 ל-15 אחוזי תמיכה לקראת הבחירות הארציות בשנה הבאה. ל-AfD אמנם אין מושבים במוסדות הפדרליים של גרמניה, אך יש להם נציגים במחצית ממועצות המדינה האזוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר