כתב אישום נגד ספק הציוד לצוללני החמאס

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד סוחר עזתי שסיפק לחמאס בשנים האחרונות ציוד צלילה וביגוד מתאים לזרוע הצבאית של חמאס שמנסה להפעיל יחידה ימית כבר שנים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד עינת בלנרו, הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סוחר מעזה, שהבריח לרצועה ציוד צלילה ללא היתר ומכר אותו לזרוע הצבאית של חמאס. כמו כן, מכר הנאשם לחמאס כמויות גדולות של בגדי וציוד ספורט.

כתב האישום מייחס לנאשם עבד סקאללה, בן 40, שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות ביטחוניות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור פעולה ברכוש אסור ועוד.

לפי כתב האישום, בבעלות סקאללה חנויות למכירת ציוד ספורט ומתפרה ברצועת עזה. הוא מואשם כי בשנים 2012-2008 הבריח דרך מנהרות הברחה ממצרים לעזה ציוד צלילה שרכש מחברת "קריסי" האיטלקית. בשנת 2009 הוא מכר לפעיל חמאס שעבד במשטרה הימית של חמאס 200 סנפירים ו-15 משקפות צלילה. בשנת 2012 הוא מכר לו גם סטים של משקפות, שנורקלים וסנפירים.

לפני שנה מכר סקאללה לאחראי ביחידת הנוכבה של החמאס, יחידת עילית בזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם, כ-75 סטים של בגדי ספורט עבור פעילי היחידה. בעקבות בקשת אחיו, הסחורה נמכרה בהנחה משמעותית. לאחר מכן מכר סקאללה בשנים האחרונות מאות סטים של בגדי ספורט לפעילים שונים בחמאס ובעז א-דין אל-קסאם.

כתב האישום מוסיף ומפרט את ההתקשרויות בין סקאללה לבין אנשי הזרוע הצבאית. בשנת 2008 מכר הנאשם למפקד בכיר בסראיא אל-קודס מתקן המיועד לאימוני הרמת משקולות, וכן משקולות ומוט ברזל לשימושה של החוליה שעליה פיקוד אותו בכיר.

בישראל החלו להבין את תפקידו של הסוחר בחימוש של החמאס כאשר בשנת 2014 הגיעה מכולת משלוח השייכת לנאשם לנמל אשדוד. המכולה הכילה ציוד ספורט שכלל בין היתר 150 משקפות צלילה וחליפות צלילה. לאחר יומיים הועברה הסחורה למעבר כרם שלום, לקראת העברתה לרצועת עזה. לאחר בדיקה על ידי גורמים במעבר, התגלו במכולה משקפות צלילה האסורות להכנסה לרצועת עזה, והסחורה האסורה הוחזרה לנהג המשאית, וזה הודיע לסקאללה כי ארבעה משטחים לא הוכנסו.

למרות הבדיקה בכרם שלום הצליח הנאשם להעביר בתוך הסחורה שאושרה כ-60 משקפות צלילה שהעברתן לרצועה אסורה, בתוך שאר המשטחים שאושרו לכניסה מבלי שהבודקים במעבר יבחינו בהם. במאי 2015 פנו אל הנאשם פעילי עז א-דין אל-קסאם וביקשו ממנו למכור להם מכשירי ספורט לפעילות בחדר הכושר שלהם. הוא נענה לבקשתם וסיפק להם מכשירי ספורט בשווי 30 אלף דולר. תמורת מכירתם קיבל 27 אלף דולר.

בפרקליטות ביקשו מעצר עד תום ההליכים וכן כי נוסף לכל עונש, יחולט רכושו של סאקאללה, שנתפס על ידי המשטרה במהלך החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר