קינג הזדעזע: "ילדה בוכה בחדר המנהלת"

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, פרסם סיפור בו נתקל: ילדה קטנה שלא התקבלה לבית ספר חרדי בירושלים" - בגלל מה שהגדירה המנהלת כ'חוסר שייכות והתאמה' (חרדים, ארץ)

(צילום: Matanya Tausig/Flash90)

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, פרסם הבוקר (שני) ברשתות החברתיות סיפור מזעזע בו נתקל במקרה, בו ילדה קטנה לא התקבלה לבית ספר חרדי, "שנחשב למכובד מאוד בירושלים" - בגלל מה שהגדירה המנהלת כ'חוסר שייכות והתאמה'.

קינג כתב: "הבוקר ביקרתי בבית ספר לבנות בירושלים, נפגשתי עם המנהלת לאחר שהצגתי את עצמי כחבר מועצת העיר. כשנכנסתי לבית הספר, שנחשב למכובד מאוד בעיר הקודש, זכור לי שבמבואה של בית הספר מצד שמאל ישבו אמא ואבא וביתם הקטנה".

"כאשר יצאתי מהחדר של המנהלת, קמו ההורים ופני אלי יחד עם ביתם. האבא טיפה נרתע, נראה שהוא מתבייש עד לעמקי נשמתו לפנות אלי, אך האמא כמו לביאה הנלחמת על גוריה התקדמה ופנתה אלי כאשר דמעות בעיניה. הילדה שהילקוט על גבה הציצה מהצד באמה הדומעת ולרגע נראה היה שהילדה רוצה להתחבא מרוב בושה".

"האמא סיפרה לי שעיריית ירושלים שיבצה אותם לאותו מוסד, אך מנהלי המוסד מסרבים לקבל את הילדה". קינג כותב כי, "עד היום, שמעתי עם הסיפורים האלה מעדויות של אחרים, מעולם לא נתקלתי בזה כך, בום! ישר לפרצוף!".

"שמעתי את הסיפור מהאם, שעה שהאב עומד לצידה והילדה בכל עת שתלמידה בבית הספר עוברת לידי ולידם, הילדה שסרבו לקבלה בשל 'חוסר השתייכות והתאמה' מרכינה את פניה מרוב בושה".

"מה אומר לכם? אני בוש ונכלם שדברים שכאלה עדיין קורים ועוד בעיר הקודש! ואני חושב שכל מוסד שכזה צריך להיענש בכל דרך אפשרית על ידי העירייה על אגפיה ומוסדותיה".

בשיחה עם 'כיכר השבת' סרב קינג לפרט באיזה מוסד חינוכי מדובר, זאת לבקשת הורי הילדה שרק רוצים שהילדה תתקבל למוסד "בלי לגרום בלגן". אך סיפר כי הוא פועל מול הנהלת בית הספר לטיפול במקרה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים אינה מאפשרת כל גילוי אפלייה על רקע עדתי ונאבקת בתופעה פסולה זו בכל דרך שהיא. באשר למקרה שצויין, הפרטים אינם ידועים לאגף החינוך ונשמח לקבלם כדי לטפל בכך לאלתר. בשנים האחרונות רשמה העיריה הישגים רבים במיגור מקרי אפלייה מעין אלה ותמשיך בכך, בשיתוף משרד החינוך, כולל באמצעות שלילת תקציבים אם וכאשר יתברר שזה נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר