"לא ייפקד לעולם"

הגר"מ מזוז במתקפה חריפה נגד 'חדר ייחוד': פריצות, לבטל המנהג

ראש ישיבת כסא רחמים תקף בשיעורו ראשי ישיבות ספרדיות שמחייבים חתנים להיכנס לחדר ייחוד: "זו פריצות, חברי החתן מתלחששים. מה, רק האשכנזים יודעים ללמוד?". צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: אתר כסא רחמים. תמונה: יעקב נחומי, פלאש 90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז, יוצא במתקפה חריפה נגד מנהג ה'חדר ייחוד' בחתונות. הרב פוסק כי מדובר ב"פריצות" וכי יש לבטל המנהג - גם אצל האשכנזים. במהלך דבריו, תקף הרב מזוז את ראשי הישיבות הספרדים המחייבים זאת.

במהלך שיעורו השבועי התייחס הגר"מ מזוז לנושא חדר היחוד, והוכיח מפוסקים רבים מדוע אין לערוך 'חדר ייחוד' בחתונות.

ראש ישיבת 'כסא רחמים' אמר כי: "כופים על הספרדים, עד שראשי ישיבות ספרדיות אומרים 'אם לא תעשה ייחוד אני לא אבוא וגם חבריך לא יבואו'. היה מקרה כזה. היה ראש ישיבה ספרדי - לא אשכנזי, אשכנזי אתה יכול לדבר אתו. ספרדי לא. מה שקיבל מרבותיו, הוא מרובע עם הקבלה הזו - אז מה עשה רבי רפאל כהן מצפת? הביא בחורים מיוחדים שישמחו אותו. למה אתם עושים את זה? למה?".

בהמשך השיעור התייחס הגר"מ מזוז לפריצות הנובעת כתוצאה מ'חדר יחוד', לדבריו: "מה שקורה היום, החתנים האלה נכנסים לחדר, יש להם חברים, הם על יד הדלת. הם אומרים 'כמה זמן מתעכב החתן, שיעור חזון איש?', מה השיגעון הזה? השתגעתם? בושה וחרפה". לדבריו: "זה אסור, זה לא בסדר".

ראש ישיבת 'כסא רחמים' פסק: "מצווה לבטל את המנהג הזה. לא ייזכר ולא יפקד עוד לעולם. גם אצל האשכנזים" . הרב העלה בעיה נוספת: "ועוד דבר, אם עושים יחוד האשה נחשבת כנשואה גמורה, צרכה לכסות את הראש. עכשיו תכסה את הראש? או שתיקח פאה נוכרית וזה עוד בעיה".

הגר"מ מזוז סיים: "חכמי מרוקו לא יודעים ללמוד, חכמי בבל לא יודעים ללמוד, חכמי תוניס לא יודעים ללמוד, רק האשכנזים יודעים ללמוד?. ונהפוך הוא: אנחנו יודעים לא פחות, אנחנו צריכים לא לעשות יחוד. אדרבה, לכתוב בהזמנה של החתונה 'אצלנו לא עושים חדר יחוד', מי שלא נוח לו שלא יבוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר