מלחיץ: הקיץ הזה היה קטלני במיוחד עבור הילדים

עשרים וחמישה מקרי מוות בקיץ האחרון לעומת 18 בקיץ הקודם ומספר גבוה במיוחד של ילדים שנהרגו בדרכים. האם יש דרך למנוע את הטרגדיות הרבות או לפחות חלקן? (הורים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מנתוני ארגון “בטרם” לבטיחות ילדים שפורסמו ב"ידיעות אחרונות" עולה שהקיץ הזה היה קשה וקטלני יותר עבור ילדי ישראל. מספר הילדים שנהרגו במהלך החופש הגדול (25) זינק ב־39% לעומת הקיץ שעבר, אז נהרגו 18 ילדים.

על פי דו"ח של הארגון, הקיץ הזה היה קטלני יותר גם בהשוואה לממוצע בארבע השנים האחרונות שעמד על כ־22 ילדים בשנה. סיבות התאונה העיקריות היו תאונות דרכים (11 הרוגים) וטביעה (10 הרוגים). שאר האירועים התרחשו כתוצאה משכחת ילדים ברכב בחום הלוהט (4 הרוגים).

רוב זירות ההיפגעות העיקריות היו: דרכים (14 מקרי תמותה), בית וחצר הבית (6 מקרי תמותה) ומרחב ציבורי (5 מקרי תמותה).

מספר מקרי התמותה בתאונות דרכים או ברכב היה גבוה משמעותית הקיץ לעומת הממוצע בארבע השנים שקדמו לו ואשר עמד על 6 מקרים בשנה.

בחודשים יוני עד אוגוסט 2016 אירעו 31 מקרים קשים של טביעת ילדים, מתוכם 10 מקרים שהסתיימו במוות, לעומת 7 בקיץ אשתקד. על פי הדו"ח, 4 ילדים טבעו בבריכה, 2 בים, 2 באמבטיה, אחד נהרג בטביעה בגיגית כביסה ואחד בג'קוזי.

עוד עולה מהנתונים שבחודשים אלה אירעו 37 מקרים של ילדים שנשכחו ברכב, מתוכם 4 הסתיימו במוות. בסך הכל מתו 5 ילדים כתוצאה משכחה ברכב במהלך 2016, לעומת מקרה מוות אחד בכל 2015 ושני מקרים ב־2014.

השנה גם נצפתה מגמה של עלייה במקרי תמותת ילדים בקבוצת הגילים 4-0: בקיץ הנוכחי נרשמו 14 מקרי מוות של תינוקות, פעוטות וילדים לעומת ממוצע של כ־9 מקרים לשנה בארבעת השנים הקודמות.

בגילים 9-5 נרשמו בחודשי הקיץ שלושה מקרי תמותה של ילדים; בגילים 14-10 נרשם הקיץ מקרה אחד, ובגילי 17-15 נרשמו שבעה מקרי תמותה של בני נוער. בחלוקה מגדרית בחופשת הקיץ נהרגו 16 בנים ו-9 בנות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון “בטרם” לבטיחות ילדים אמרה: "קיץ 2016 היה קטלני עבור הילדים. מדי שנה נהרגים בישראל כ־115 ילדים בממוצע, וכ־182 אלף ילדים מפונים לחדרי מיון עקב היפגעות בלתי מכוונת. "את הטרגדיות הקשות האלה היה ניתן למנוע אילו נושא בטיחות הילדים היה בראש סדר העדיפויות הלאומי".

לדבריה, רק פעולה מערכתית, כפי שנעשה במדינות רבות בעולם, תביא לצמצום משמעותי בתאונות ילדים ולהצלתם. "אני קוראת לממשלה לאשר את התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים בהקדם האפשרי, כך שלא נמשיך לאבד מאות ילדים חסרי ישע. התוכנית תספק מענה באמצעות הסברה, הכשרת אנשי מקצוע ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר