טרגדיה אנושית

אבי החייל שנמצא מת ליד קבר בנו הותיר מכתב פרידה

אריה בר נתן ז"ל הותיר אחריו מכתב פרידה בו הוא מבקש מגרושתו לדאוג לחורשת ההנצחה שהקים במצפה יריחו לזכר בנם חיים ז"ל שנהרג מאש כוחותינו. "ימיי קצרים" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך ynet)

אריה בר נתן בן ה־85, שנמצא ללא רוח חיים ביום שישי על קבר בנו חיים בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים, השאיר אחריו מכתב אחרון, סוג של צוואה.

בר נתן דאג שהמכתב יועבר אל גרושתו אסתר, אמו של חיים ז"ל, שנהרג בלבנון, וביקש שתוכנו יפורסם. בר נתן, ממייסדי מצפה יריחו, שהיה חולה סרטן, ציין בדברים האחרונים שהעלה על הכתב: "אני, אריה חיים בר נתן, מרגיש כי ימיי קצרים וברצוני להבטיח את כל פעולותיי עבור אחי שנהרג ב־1948 ועבור בני יחידי שנהרג בלבנון. דהיינו, החורשה שנטעתי לזכרם במשך שנים רבות. האשקוביות שבהן השקעתי המון ושלפי הרגשתי היישוב מעוניין לרשת אותן ללא שום הצדקה. כל פעילות, שעלולה להיות הרסנית לגורלה של החורשה, תהיה ארורה לעושיהם לעולם ועד".

בר נתן, שהתמודד שנים ארוכות עם מותו הטראגי של בנו היחיד חיים, ששירת בגולני, ונהרג מאש כוחותינו בדרך למארב בלבנון, הוסיף: "ברצוני להודות לעובדת הסוציאלית של אגף המשפחות השכולות בירושלים, ירדנה שמחון, שהביעה תמיד דאגה אמיתית לגורלי אף כי אולי לא יכלה לעשות מאומה. אני מסיים פנייה זו למערכת הביטחון, שתיתן דעתה להקמת בית זיכרון מיוחד להורים שכולים, שיוסיף גם הוא לביטחון מדינתנו".

הבן חיים החל את דרכו הצבאית בשייטת, אך עזב את היחידה בשל בעיה רפואית. למרות זאת, לא ויתר על שירות קרבי ושירת בעורב גולני. בדצמבר 1992, בזמן שהכוח שבו לחם היה בדרך להצבת מארב בלבנון, נפגע בר נתן בתקרית ירי דו־צדדי ונהרג, אביו עסק שנים רבות בהנצחתו ונחשב גם לאחד מהתומכים הגדולים בעולם החזנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר