סגירת המרכולים בשבת

"תקבלו מלחמה": האיום של 'ישראל חופשית' על דרעי

"אם תסגרו את תל אביב, תקבלו מלחמה", כך מאיימים בארגון החילוני "ישראל חופשית", בתגובה להצעת הפשרה של השר אריה דרעי באשר לסגירת המרכולים בשבת קודש בעיר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המאבק הבא: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מקדם הצעת פשרה באשר לחוק פתיחת מרכולים בשבת. על פי ההצעה של דרעי, יהיה איסור על כל המרכולים, כולל פיצוציות וכדו' - לפתוח בשבת, אך הממשלה לא תתערב לרשויות המקומיות האם לאכוף את החוק בשלושה מתחמי בילוי וקניות בעיר הפועלים בשבת - נמל יפו, נמל תל אביב ומתחם התחנה, וכן בחנויות נוחות הצמודות לתחנות דלק.

על פי הדיווח של העיתונאי יאיר אטינגר ב'הארץ': "המתווה שמציע דרעי, שנראה בצד אחד ככפייה דתית, נראה בצד השני כפשרנות מופרזת וצפוי לספוג ביקורת מהאגפים החרדיים השמרניים. גורמים בסיעת יהדות התורה אמרו אתמול כי הם מתואמים עם דרעי, אך הבהירו כי לא יסכימו להצביע בעד פשרה כלשהי בנושא, הכוללת עסקים פתוחים בשבת, גם אם ניתן להציג את המצב הקיים במתחמי הקניות כחלק מהסטטוס־קוו בתל אביב".

בש"ס אמרו לעיתון: "הטיוטה של הצעת המחליטים - שנמצאת לפי שעה במגירה וסיכוייה לקבל את תמיכת הקואליציה נראים קלושים - תישלף רק אם ייכשלו מאמצי הסיעות החרדיות לטרפד את המלצותיה של הוועדה המקצועית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, כלומר, רק במצב של משבר בקואליציה".

בינתיים, בארגון החילוני 'ישראל חופשית' מאיימים לצאת במאבק במידה וההצעה תצא לדרך: "דרעי, המשוואה פשוטה: אם תסגרו לנו את תל אביב, אנחנו נפתח לכם את בני ברק".

הארגון המשיך במסר המאיים: " על כל 'חילול שבת' שתנסו למנוע, תקבלו חילול שבת גדול יותר ובכוונה תחילה.
על כל סופר שייסגר בשבת, אתם תקבלו עוד מלחמה בעולם התורה המושחת. אתם חושבים שיש לכם בעלות על השבת? על החיים שלנו? אתם טועים מאוד".

לדבריהם: "זוהי אזהרה חביבה, כי אנחנו מורידים את הכפפות. במשך שנות פעילותנו התרחקנו משכונות חרדיות ולא התערבנו לכם בחיים, רק דרשנו שתעזבו אותנו בשקט". את האיום הם סיימו: "אם תסגרו את תל אביב, תקבלו מלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר