"גאון ובקיא"

נתניהו סופד: הרב הכהן נעים הליכות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הבוקר לפטירת רבה של חיפה לשעבר, הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל, ואמר כי פעל תמיד לאחדות בעם ישראל. הלוויתו נערכת בשעות אלו (דיין האמת)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב שאר ישוב הכהן זצ"ל (צילום: ערן גילווארג)

ראש הממשלה נתניהו: ״הרב שאר ישוב הכהן היה תלמיד חכם גדול שחתר תמיד לאחדות בעם ישראל, כפי שפעל למען חיבור בין חלקי הציבור השונים בעיר חיפה, שם שירת את הציבור כרב הראשי לעיר במשך למעלה מ-30 שנה.

הוא שילב בחייו ספרא וסייפא: לחם במלחמת השחרור בשורות האצ״ל, נפצע בקרב על ירושלים העתיקה, נפל בשבי הירדני ולימים התגייס לצה״ל.

הרב שאר ישוב היה נעים הליכות, גאון ובקיא, שרתם את תורתו לעשיית חסד ולהנחלת שלום בינינו. הוא הותיר אחריו דיינים ותלמידים רבים, תושבים ושכנים שהיה להם למנהיג רוחני וכתובת הלכתית, וסיפורים רבים - עמוקים ומרתקים - שימשיכו להזכיר לנו את דמותו גם בדורות הבאים. יהי זכרו ברוך״.

גם נשיא המדינה, רובי ריבלין התייחס לפטירתו של הרב: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, איש ספרא וסייפא לוחם באצ״ל, מגיבורי ירושלים שנפצע בקרבות על ירושלים ואף נפל בשבי הירדני. הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

בשעה זו מתקיימת הלווייתו של הרב שיוצאת מביתו בחיפה לעבר ישיבת מרכז הרב בירושלים ומשם להר הזיתים שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר