קריסת החניון בתל אביב

גופה רביעית אותרה; אחות של נעדר מתחננת: 'התפללו'

גופה נוספת נמצאה הבוקר בין הריסות החניון ברמת החייל. אורית, שאחיה רוסלן איסקוב נעדר החל מאמש וככל הנראה קבור תחת ההריסות, מבקשת מהציבור להתפלל לשלומו ולשלום חברו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מאמצי החילוץ (דו"צ)

בשעה האחרונה (שלישי) חולץ גבר בשנות ה-30 ללא רוח חיים מבין הריסות החניון התת קרקעי שקרס אמש ברמת החייל בתל אביב. פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו.

ממד"א נמסר: "מאתמול בשעות הבוקר ועד לרגע זה (11:15) קבעו צוותי מד"א את מותם של 2 גברים בשנות ה-30 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בלינסון, תל השומר, איכילוב וולפסון 23 פצועים, ללא שינוי מאתמול. החובשים והפאראמדיקים של מד"א ערוכים לשהות בשטח ככל שיידרש".

שלושה בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים תחת הריסות החניון שקרס אתמול בתל אביב. אורית, שאחיה רוסלן איסקוב מוגדר כנעדר באתר ההרס, מביעה תקווה כי הוא עדיין נותר בחיים.

"אנחנו ממשיכים להתפלל", היא אומרת ומספרת בשיחה עם 'חדשות 2' כי "אח שלי התקשר אלי אתמול בבוקר ולא עניתי. כשחזרתי אליו הוא כבר לא ענה. רוסלן ואדם נוסף שהיה עמו, עובדים בחברת פלרז כמתקיני דלתות והיו באתר הבנייה".

אורית סיפרה כי רעייתו של רוסלן ושני ילדיו המתגוררים בעכו, נמצאים במתח רב מאז הידיעות על קריסת המבנה. "הם שניהם עם משפחות, גם לחברו לעבודה יש משפחה עם שני ילדים", ציינה. "אנחנו מתפללים לשלומם".

לדבריה, אף גורם מהחברה בה מועסקים השניים לא יצר איתנו קשר עם המשפחות. "אשתו של רוסלן התקשרה לפלרז והם אישרו לה לבסוף שהוא היה שם. האחים שלי הלכו לאתר עצמו בכדי לחפש אותו בין ההריסות ואשתו הגיעה לשם גם כן. אנחנו מבקשים שכולם יתפללו ויפעלו למענם".

על פי הידוע עד כה, שניים מהנעדרים הם פלסטיניים שעבדו במתחם. אחד הוא מוחמד דוואבשה מדומא (קרוב של משפחת דוואבשה המפורסמת). הנעדר השני הוא עאהד רימאווי מהכפר בית רימא ליד רמאללה, בשנות השלושים לחייו..

במהלך הלילה כולו פעלו כוחות החילוץ וההצלה במירוץ נגד הזמן לאתר לכודים בין ההריסות. עם רדת החשכה הובאו לזירה זרקורים רבים וציוד תאורה מיוחד בכדי לאפשר למחלצים להמשיך לעבוד לאורך כל שעות הלילה. אתמול בשעות הערב חולצו מבין ההריסות חמישה נעדרים ובמהלך הלילה נמצא הרוג נוסף, בשלב זה ישנם ארבעה בני אדם נוספים שמיקומם טרם ידוע.

במסגרת פעולות החילוץ, בוצע מיפוי של האזור וכן איכון של המכשירים הסלולרים שנמצאים ברשות הלכודים. בהתאם לממצאים, הובאו דחפורים למקומות שלגביהם קיימת הערכה בנוגע להימצאותם.

עבודת הדחפורים מלווה במהנדסים שמנחים את פעולות הצוותים בשטח, וכן צוותי רפואה שערוכים לטפל בלכודים כאשר יימצאו. במקביל, הכוחות חופרים באתים בכדי לחדור את שכבת החול שהצטברה מעל המבנה שקרס. במיקומים שונים ניסרו הכוחות את שכבת הבטון בכדי לנסות ולהגיע לעומק השטח. לצד הכלים ההנדסיים, במקום פועלים גם כלבני יחידת עוקץ בכדי לנסות ולאתר את הנעדרים.

מדוברות מד"א עודכן בדקות האחרונות: "צוותי מד"א המתוגברים בכוחות גדולים מאתמול בשעות הבוקר בשטח אתר הרס מאסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב, פעלו גם במשך כל הלילה וממשיכים לפעול ברצף לאבטח רפואית את צוותי החילוץ בשטח ולסייע בחיפושים אחר הנעדרים שלכודים בהריסות בתקווה שימצאו ניצולים. מאתמול בשעות הבוקר ועד לרגע זה (10:45) קבעו צוותי מד"א את מותו של גבר בשנות ה 30 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בלינסון, תל השומר, איכילוב וולפסון 23 פצועים, ללא שינוי מאתמול. החובשים והפאראמדיקים של מד"א ערוכים לשהות בשטח ככל שיידרש".

מחברת אפריקה ישראל נמסר בתגובה: "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון "הברזל" ברמת החייל על ידי דניה סיבוס, קרסו חלקים מהחניון. למועד זה, החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה דניה סיבוס ואפריקה ישראל נכסים מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול נפגעי אירוע חמור זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר