"חצאי אמיתות"

האו"ם: ישראל אשמה במות תינוקות בעזה

בדו"ח מרגיז במיוחד מאשימה ועדת המסחר של האו"ם את ישראל במצב הכלכלי בעזה ובעלייה בתמותת תינוקות ברצועה. ישראל בתגובה: חצאי אמיתות ושקרים נבזיים (מדיני)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
יכול להיות שהכסף כאן? (עבד רחים חטיב, פלאש90)

כרגיל לפי האו"ם ישראל אשמה בכל צרותיהם של הפלסטינים. הכלכלה הפלסטינית יכולה הייתה לשגשג פי שניים מאשר היום - לולא הכיבוש הישראלי והמגבלות שישראל מטילה על הרצועה. כך טוענת ועדת האו"ם למסחר ולפיתוח בדו"ח שפרסמה אמש (שלישי). הוועדה עוקבת במשך שנים אחר הנעשה בשטחים, אך לראשונה ניסו אנשיה לכמת את הנזק הכלכלי שמייצר הכיבוש הישראלי. לכך קשרו בדו"ח גם את הזינוק בשיעור תמותת תינוקות ברצועה, שעלה ב-2015 בפעם הראשונה ב-50 השנים האחרונות.

בדו"ח ציינו כי הפעולות הצבאיות של ישראל בשטחים האטו מאוד את ההתאוששות הכלכלית מאז המשבר הכלכלי ב-2014. מגבלות על חופש תנועה, הרס בתים, הרחבת התנחלויות ישראליות (איך זה קשור לעזה???) והחרמת אדמות, מים ומשאבים טבעיים מוזכרים כערוצים ש"באמצעותם הכיבוש שולל את זכויותיו של העם הפלסטיני להתפתח". באו"ם שכחו גם את החשמל שישראל מספקת לרשות הפלסטינית למרות שזו לא משלמת את חובה ועוד כמה זוטות מהסוג הזה.

באו"ם שכחו כמובן את הדוחות שגילו להיכן הלך כספי התרומות שהם העבירו לצרכים הומאניטריים והיכן הוא נמצא היום (רמז: במנהרות...). באו"ם גם התעלמו מהעובדה השולית שמרצועת עזה ביצעו ירי רקטות לעבר ישובים ישראליים חלקם מתוך מבנים ששייכים לארגוני האו"ם.

ישראל מואשמת בדו"ח גם שאינה מאשרת יציאה מעזה גם למקרים רפואיים, אף שישראל מקבלת לטיפול מדי שנה אלפי חולים מעזה ובהם ילדים כולל ילדיהם של מנהיגי חמאס. "אפילו אנשים עם צרכים רפואיים לא מורשים לנוע כדי לקבל טיפול רפואי חיוני", נכתב בדו"ח שניתן בהחלט להגדיר אותו כעוין ואנטישמי.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב: "הדו"ח של האו"ם מלא בחצאי אמיתות ושקרים נבזיים נגד מדינת ישראל. אני קורא למזכ"ל האו"ם לדחות את מסקנות הדו"ח שהם בעצם עיוות מכוער של האמת".

במשלחת ישראל באו"ם אמרו כי הכנת הדו"ח היא חלק מקמפיין מאורגן של ההנהגה הפלסטינית להפוך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לנושא בינלאומי, ובכך להביא הישגים דיפלומטיים בלי לשאת ולתת עם ישראל. "אסור לתת לפלסטינים להשתלט על סוכנויות האו"ם ולהסית אותן מייעודן המקורי - גופים הפועלים למען טובת העולם - והפיכתן למכונת שקרים המאשימה את ישראל בכל דבר העולה על הדעת", אמר השגריר דנון והוסיף: "על מזכ"ל האו"ם להבהיר שהמשך הפצת שקרים נגד ישראל יביא לקיצוץ רציני וכואב בתקציב הארגון שאמון על הכנת הדו"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר