טראמפ על ההסכם עם איראן: "יצרנו מפלצת"

המועמד הרפובליקני לנשיאות, תקף את הסכם הגרעין עם איראן וטען כי "איראן היא כעת מעצמה עולמית שמאיימת על קיומה של ישראל" והבטיח כי יפעל נחרצות בנושא (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(JStone / Shutterstock)

"המשטר האיראני כבר היה קרוב ליפול, בגלל האיום שהיווה על ארה"ב וישראל, זאת לפני ההסכם שגובש איתם והציל אותם", כך אמר אתמול (שלישי) המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, במהלך אירוע במדינת וירג'יניה בו השתתף.

"ההסכם עם איראן הוא אחד ההסכמים הגרועים שאני מכיר בכל הזמנים", ציין המועמד והוסיף: "יצרנו מפלצת. לפני 4-5 שנים המשטר גסס בגלל הסנקציות והיה קרוב מאד לנפילה, והאיום מצדו עמד להתפוגג. שום דבר לא עבד לטובתם, אבל אנחנו הוצאנו אותם מהבוץ ואיפשרנו להם להפוך למעצמה".

"איראן היא כעת מעצמה עולמית", אמר טראמפ, ואף "מאיימת על קיומה של ישראל". עוד הוא אמר בנושא כי "ההסכם הזה יוביל אותם מהר יותר לנשק גרעיני". טראמפ אף התייחס בחריפות ליריבתו לבחירות לנשיאות, המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון, ואמר כי "הילארי המושחתת רצתה את ההסכם הזה שיוביל את איראן להשגת נשק גרעיני מהר יותר".

כשנשאל מה הוא יעשה בעניין איראן אם תינתן לו הסמכות, ענה טראמפ כי יפתור את הבעיה, אם רק ייבחר לנשיאות. "אתם תהיו מאד מרוצים אם אבחר", אמר ולא פירט.

בעת שטראמפ הופיע בווירג'יניה, נאם המועמד הדמוקרטי לסגנות הנשיאות טים קיין, במדינת צפון קרוליינה, ואמר כי לטראמפ אין מושג כיצד לטפל בסוגיה האיראנית המאיימת על היציבות בעולם ובמזה"ת בפרט. לדבריו, "אין לנו שום מושג כיצד יטפל בנושא, ולמען האמת, גם לטראמפ עצמו אין מושג מה יעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר