בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

היועמ"ש לבכירי הרבנות: ההדלפה פוגעת באמון בינינו

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על תמיכת היועמ"ש מנדלבליט בדיון נוסף בבג"ץ בנושא הכשרות, שיגר היועץ המשפטי של הרבנות מייל נזעם בו מחה על ההדלפה ועל הפגיעה באמון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט והרבנים הראשיים לישראל (צילומים: מרים אלסטר ויעקב כהן - פלאש 90)

משבר אימון ברבנות הראשית: בעקבות חשיפת "כיכר השבת" כי היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט הכריע שהמדינה תתמוך בדיון נוסף בבג"ץ בהכרעה על נושא הכשרות, תוקף היועץ המשפטי לרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג את ההדלפה ממסדרונות הרבנות.

ל"כיכר השבת" נודע כי עו"ד גולדברג שוחח בימים האחרונים עם בכירים ברבנות וזעם על ההדלפה של תוכן הדברים. בין היתר הוא שיגר מכתב לבכירי הרבנות הראשית, והצר על הדלפה.

במכתב, שגם הוא הגיע לידי "כיכר השבת", כותב גולדברג: "יש להצר על כך שהמייל שלמטה (הודעת עדכון על החלטת מנדלבליט. י"כ) דלף לתקשורת וכי חלקים ממנו אף צוטטו בשם אומרם".

בלעדי: היועמ"ש תומך בקיום דיון נוסף בחוק הכשרות

לדבריו: "תכתובת המיילים הפנימית במשרד נועדה לאפשר, בין היתר, עדכון שוטף של הגורמים הרלוונטיים ברבנות במידע מקצועי הנוגע לעניינם".

היועץ המשפטי מזהיר: "הדלפה כדוגמת הנדון פוגעת במערכת האמון שצריכה להיבנות בין עמיתים לעבודה".

בסוף דבריו הוא מעיר שוב ומלין: "ככל שמבקשים להפיץ מידע לתקשורת, ישנם דרכים לעשות זאת באמצעות דוברות המשרד ובטח שלא באמצעות הדלפת מיילים פנימיים".

כזכור, ביום שני השבוע, נחשף לראשונה ב"כיכר השבת", כי התקיימה ישיבה בלשכת מנדבליט בהשתתפות נציג הרבנות הראשית ובכירים במשרד המשפטים. במהלך הדיון דנו הצדדים בעמדת המדינה באשר לבקשת ארגוני הכשרות הפרטית לקיים דיון נוסף בבג"צ על ההחלטה שלא לאפשר הצגת תעודת 'כשר' בלא אישור הרבנות.

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", היועמ"ש, יהודי שומר תורה ומצוות, החליט שהמדינה תתמוך בבקשה לקיים דיון נוסף בנושא בבג"צ. עם זאת, המדינה לא תביע דעה בנושא הסוגיה עצמה. "משמעות ההחלטה שגדלים הסיכויים שבג"צ יאשר את הבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב" אומר בכיר משפטי ברבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר