תיעוד מיוחד

צפו: בשדרות נחנך מעון לילדים ממוגן באמצעים מתקדמים

לראשונה, 'כולל חב"ד' חנך בשדרות, מוכת הקאסמים, מעון הממוגן באמצעים המתקדמים ביותר • המנהלת הגב' מושקא שרון: "כולם התפעלו מהמעון החדש, מהמיגון האיכותי ומההשקעה הפרטנית שהיא ברמה הגבוהה שיש, לרבות הרהיטים והמרחבים הגדולים" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
( צילום: נועם הפקות )

עם פתיחת שנת הלימודים החדשה נחנך בעיר שדרות המעון הממוגן ביותר בעולם על ידי ארגון 'כולל חב"ד'. 'מעון חיה מושקא' - על שמה של הרבנית הצדקנית, רעייתו של הרבי מליובאוויטש, נותן מענה לפעוטות המתגוררים בשדרות, מוכת הקאסמים.

השקעה רבה נעשתה מצד 'כולל חב"ד' למיגון המעון, הראשון מסוגו בעיר, ובכלל בארץ, עם אמצעי הגנה המתאימים לעיר שספגה אין ספור טילים במהלך השנים האחרונות.

המעון מצטרף לשורת מעונות מוצלחים שפתחו 'כולל חב"ד' במהלך השנים בנקודות שונות ברחבי הארץ. מעונות שזוכים להצלחה בפיקוחה החינוכי של הגב' מרים בלוי.

לא רק בתחום המיגון נעשתה השקעה, אלא גם בתחום החינוכי, החשוב לא פחות. "כמו בכל המעונות של 'כולל חב"ד', גם כאן אנחנו מיישמים את החזון החינוכי של רשת מעונות חיה", מספרת מנהלת המעון הגב' מושקא שרון, "שיטת החינוך מתבססת על הענקת ביטחון ואהבה לפעוטות, שיביא אותם לעצמאות באופן הטוב ביותר, זאת באמצעות שורת פעילויות הכוללים תחושה ותנועה".

בנוגע למיגון במעון, בו הושקעו מאמצים גדולים, היא אומרת: "בעזרת השם לא נצטרך יותר לרוץ למקלט כשיש התראה על צבע אדום. אנחנו יכולים להישאר במקום ופשוט מוגנים".

צוות חב"ד בעיר מאייש את המעון של 'כולל חב"ד'. "יש לחב"ד בשדרות שם טוב", מספרת הגב' שרון, "כולם התפעלו מהמעון החדש, מהמיגון האיכותי ומההשקעה בכל פרט, לרבות הרהיטים והמרחבים הגדולים. ההשקעה פה ברמה הכי גבוהה שיש".

"אחד העיתונאים שביקר כאן הגדיר את המקום כ'מעון של חמישה כוכבים', וזו האמת", אומר שליח חב"ד בשדרות, הרב משה זאב פיזם, "המעון של 'כולל חב"ד' ייחודי ואין כמוהו בכל הארץ, ללא גוזמא. גם מבחינת הגודל, גם מבחינת הרמה הגבוהה. הוא מוגן בצורה המקסימלית ביותר, כך למשל דלת הכניסה שוקלת חצי טון, מה שיאפשר לילדים להמשיך ולשחק ברוגע בגן, גם אם חלילה וחס תהיה התקפת פתע של טילים, שלא נדע".

הרב שלום דוכמן, מנהל 'כולל חב"ד', בירך על הקמת המעון החדש ואמר: "מדברים רבות על עולם החינוך בגנים, בישיבות ובסמינרים, אבל שוכחים שגם לחינוך פעוטות, יש משמעות רבה על עיצוב חייהם – כפי שאמר והדגיש הרבי מליובאוויטש שיש חשיבות בחינוך כבר מלידת התינוק. זה מה שעמד לנגד עיננו בהשקעה הרבה בגשמיות של המעון וגם בצביון החינוכי שלו. בנוסף, לנגד עיננו עמד הרצון לסייע למשפחות שהמעון מאפשר להורים לצאת ולהתפרנס, בפרט כשמדובר בשדרות מוכת הטילים. אני מאחל לילדים הרכים שנת הצלחה פורייה ולהוריהם הרבה נחת יהודי חסידותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר