יוצא למכירה

צפו: המהדורה הראשונה של 'נועם אלימלך'

אחד מחשובי ספרי החסידות, הספר הקדוש "נועם אלימלך" לרבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע - במהדורתו הראשונה יוצג למכירה פומבית בירושלים במסגרת מכירת "אסופה" (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המהדורה הראשונה של הספר (צילום: אסופה)

אחד מחשובי ספרי החסידות, הספר הקדוש "נועם אלימלך" לרבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע - במהדורתו הראשונה יוצג למכירה פומבית בירושלים במסגרת מכירת "אסופה" הקרובה.

ספר "נועם אלימלך" לרבינו הקדוש רבי אלימלך מליז'ענסק נדפס לראשונה בעיר הגדולה לבוב שבפולין בשנת תקמ"ח (1788) על ידי בנו רבי אליעזר בבית הדפוס של המדפיס הצדיק רבי שלמה יאריש רפאפורט.

מיד עם צאתו לאור עולם תפס ספר "נועם אלימלך" את מקומו כאחד מספרי היסוד של החסידות. צדיקי החסידות הרבו לספר בשבח הספר ומעלתו, ואין לך ספר חסידות שזכה להערצה ודברי הלל ושבח כספר נועם אלימלך.

להדפסתו במהדורה הראשונה יוחסו אגדות חסידיות רבות וסגולות הן על המדפיס ופועלי הדפוס שהיו מל"ו צדיקים שבדור, הן לסימוני הכוכבים שהן תופעה יחודית לספר זה ויוחסו להן כוונות עליונות. כוכבים אלו משמשים על פניו כסימני פיסוק, אולם מובא בשם צדיקים שבמקומות אלו היה לבעל נועם אלימלך עליית נשמה.

עצם החזקת הספר בבית יש בו משום סגולה ובעיקר התפרסמה הסגולה הידועה להניח את הספר על מיטת אשה המקשה ללדת.

הצד השווה הוא שהספר במהדורתו הראשונה נחשב לאחד מהספרים הקדושים והנערצים ביותר וגם הנו ללא ספק ספר החסידות המבוקש והיקר ביותר.

עם פרסומו של הקטלוג - באתר הבית של בית המכירות אסופה, עורר דבר פרסומו של מכירת הספר התרגשות עצומה והתעניינות רבה בקרב חצרות החסידים בארץ ובעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר