א-ל-ו-ל

חוויה של סליחות | הרב ישראל גליס

"סליחות לא אומרים, סליחות מבקשים" • "סיורי סליחות" שונים ומשונים מציפים את העיר ירושלים, הרב ישראל גליס יוצא נגד התופעה וממליץ היכן אפשר באמת לבקש סליחה (טור אישי)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)

אפתח בגילוי נאות: אני אומר כל החודש סליחות, מתוך קצת זיכוך לנשמה.

הגאון המגיד רבי שלום שבדרון זצוק"ל פגש ביהודי שהלך באישון לילה לבית הכנסת, לשאלתו לאן הוא הולך בשעת חצות הוא ענה: "זאגן סליחות", אמר הרב: "סליחות לא אומרים, סליחות מבקשים".

עשרה קבים של אמירת סליחות ירדו לעולם תשעה לקחה ירושלי והשאר כל העולם. חודש אלול מפרנס את מדריכי הטיולים והארגונים שמביאים לירושלים כאלו הבאים ל"חוויית סליחות", די לקרוא את מה שהם מציעים ולהתפלץ.

זה גם עולה כסף, בסביבות 120 שקל לחוויה, 'בית שמואל' של הרפורמים מציעים "תפילה בארבעה פרקים" בהשתתפות הזמרת מירי מסיקה, עידן עמדי, הפייטן משה לוק והתזמורת האנדלוסית ואחרי זה סיור מיוחד של סליחות ומאפיות שעובר בנחלאות ובשוק מחנה יהודה.

גם 'מוזיאון ישראל' מוביל חווית סליחות תצפית על ירושלים העתיקה ומשם לחפיר של המצודה, ממשיכים לקישלה כיבוד ולסמטאות העיר העתיקה וירידה לכותל.

יש גם סופר תימני שמוביל את המטיילים לשכונת הבוכרים כדי לראות את חווית הסליחות של המתפללים שם בשכונה.

מדריך נוסף לוקח את מבקשי החוויה שעה לפני חצות מהדווידקה והולכים יחד בשירת אדון הסליחות עד לישיבת אור החיים, קצת חוויה שם, משם למאפיה בשכונת בית ישראל וירידה לכותל, משם ממהרים לבית הכנסת 'חסד ורחמים' ליד השוק, עוד קצת סליחות של לפנות בוקר וישר לבייגלך החמים שנאפים בשוק.

וביד בן צבי נמאס להם כי יש תנועה ערה כל הלילה של עושי החוויה ולכן הם שינו את מסלול החוויה הולכים בכלל לשכונת עין כרם ושם יש סליחות תיאטרלים בשירה בספרות ובפרוזה.

גם צה"ל מנצל את החוויה ויש סיורי סליחות בהר ציון, בקבר הורדוס, בגיא בן הינום, בעיר דוד, במרכז מורשת בגין, ו... כן יש קצת כותל.

ועל כולנה גם אלו הנקראות נשות הכותל מתכוננות לסליחות בכותל בשירת נשים עם תקיעת שופרות.

יש לכם בחירה של אמירת סליחות עם חוויה.

ואם אתם רוצים במשך החודש לבקש סליחה, המקום האידיאלי הוא ישיבת אור החיים, להיכנס פנימה בלי לראות את המטיילים שמגיעים לכמה דקות ונעלמים או בכותל עם המקובל הרב יעקב עדס שליט"א או עם התימנים מ"אשמורת" עם הרב אריה סיאני - שם צריך הרבה סבלנות כי הסליחות נאמרים לאט לאט.

למסקנת הדברים תושבי נחלאות והעיר העתיקה נכנסים לכוננות ספיגה ולחוסר שינה בעלי החוויה הולכים לתוך הלילה בשירה ובדיבורים בקול רם בלי רחמנות על אותם תושבים שנמים להם את שנתם אז יש לכם מה לבקש סליחה בלי חוויה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר