עם שופרות ופשקווילים

הלם בחב"ד: קיצונים תקפו רב שיזם את ההסדר מול צה"ל

פעילים חרדים קיצונים הגיעו לביתו של הרב משה הבלין מחב"ד, ומחו על תמיכתו בהסדר מול צה"ל. רעייתו של הרב לא חשה בטוב ופונתה לבית חולים, המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באלול תשע"ו | 07.09.16
המפגינים בבית הרב, הערב. בקטן: הרב הבלין (צילומים: באדיבות המצלם ושמוליק סופר - באדיבות COL)

המאבק בחב"ד על ההסכם בין הישיבות לצה"ל מטפס לשיאים חדשים: הרב משה הבלין, חבר בית דין רבני חב"ד ורב העיר קריית גת, הותקף הערב (רביעי) על ידי פעילים חרדים קיצונים בשעה ששהה בביתו עם רעייתו הרבנית. הפעילים הקיצונים הגיעו למקום בכדי למחות נגד הרב שלטענתם יזם את ההסכם מול צה"ל.

רעייתו של הרב פונתה לבית חולים לאחר שהתלוננה שאינה חשה בטוב. במקביל, הרב הבלין ובני משפחתו הגישו תלונה במשטרה נגד התוקפים.

על פי עדי ראייה, למקום הגיעו כ-20 פעילים קיצונים, שהביעו מחאה חריפה, צעקו והטילו כרוזי מחאה הכוללים מילים דברי עלבון ברב העיר. הרב ורעייתו ניסו להניס את המוחים, אולם הללו פתחו במחאה רועשת וקולנית וסירבו לעזוב את המקום.

המשטרה עצרה שלושה מהמתפרעים והם הועברו לחקירה. בהמשך היום יובאו להארכת מעצר.

הפשקווילים החריפים שפוזרו בבית הרב הבלין
המפגינים בבית הרב הבלין

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "שלושה חרדים נעצרו הלילה על ידי המשטרה לאחר שאמש הגיעו לביתו של רב העיר קריית גת, הרב הבלין המשמש גם כראש ישיבת חב"ד בעיר, והפרו את הסדר בביתו על רקע תמיכתו בסוגיית גיוס בני הישיבות. השלושה יובאו במהלך היום לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם".

עוד נמסר כי "אמש בשעות הערב המאוחרות הגיעו כעשרה מפגינים חרדים לביתו של הרב ונכנסו לביתו שם החלו מפרים את הסדר תוך פגיעה בפרטיותו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו שלושה מהמפגינים המשתייכים כנראה ל"נטורי קרתא". השלושה הועברו לחקירה במשטרה שם סרבו אף להזדהות. כאמור, במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט".

כזכור, חסידות חב"ד סוערת בחודשים האחרונים בעקבות ההסכם המסדיר את מעמדם של תלמידי הישיבות של החסידות מול שלטונות הצבא על רקע היציאה לשנת לימוד ב-770 שבניו יורק בצילו של הרבי.

רבנים מפורסמים בחסידות יזמו את ההסכם וחתמו עליו, אולם מנגד רבנים בכירים ועסקנים יצאו נגדו בחריפות רבה, וחלק מהישיבות של חב"ד בישראל לא הצטרפו להסדר.

המאבק גרם לקרע אידאולוגי והשקפתי בין המצדדים בעד ההסכם, הטוענים כי מדובר בהצלה לבני הישיבות, לבין המתנגדים הסוברים כי מדובר באסון רוחני ובניגוד לדעתו של האדמו"ר מליובאוויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר